onsdag, januari 11, 2006

Dagens minne


Birgit Nilsson har gått ur tiden. En stor sångerska.
Mitt minne är från sent -40tal. Min far som var
veterinär, lejde en sommar in en vikarie. Han kom
med sin fru som visade sig vara just Birgit Nilsson!
Hon var stor redan då , kroppsligen, tyckte lilla jag!
Mor visade runt henne i vårt hus och på väg ner i
källaren sade det "sprunk" och en korsetthyska
lossande från Birgits pansar...
Mor sparade denna som en souvenir - vart den
tog vägen vet jag tyvärr inte :-)

2 kommentarer:

Ferlina sa...

Jag håller tummarna för Pelle idag, det vet du!

Min datortomografi är redan gjord, nu är det bara att vänta på savret. Kusligt!

gila sa...

Tack för tumhållningen -det gjorde susen!

Usch, förstår hur du känner det. Ovisshet är nog en av de värsta känslorna som finns!
Nu kan jag ju hålla tummarna dubbelt så mycket för dig :-)