måndag, januari 09, 2006

Dagens frukt

Visst är granatäpplen fina! Och juicen är jättegod.
Men jag är för snål för att dricka den själv, utan
jag pressar och ger Pelle den! Den lär ju vara
nyttigt för hans "åkomma"...
Uschja, på torsdag är det dags för första steget.
Som väl är blir det titthålsoperation så han lär
väl få komma hem igen dagen därpå.
Men han lär ju inte vara pigg så det stör.
Jag håller på att jobba undan så mycket jag kan,
så att jag inte behöver stressa med jobbet då.
En dag i taget, som sagt!
Ja, justdetja - frimärkena damp ner i brevlådan idag! Puuh!

8 kommentarer:

Anonym sa...

hej gila dina mail studsar......jag måste ha två gamla adresser......kan du inte skicka ett mail till mig så jag får den rätta, vår bästa tid startar ju snart också som du vet....

Anonym sa...

och hur ska du kunna veta vem det där var????? det är ju jag Harriet såklart!!!! :-)))

Anonym sa...

Ge den dära Pellen din en lyckospark i ändan!
Eller ett par Gammeldansk.
:-D

gila sa...

Harriet - hoppas du fått mitt mail med rätt adress nu!

Knukkon!
Går det inte lika bra med Famous Grouse?(Ja, stavade rätt - fick gå och läsa på flaskan :-)
Lovar att sparka honom på på torsdag morgon-sedan får jag väl på sin höjd klappa honom försiktigt på huv'et...

Anonym sa...

Grousen går säkert bra den med.
Men den kan ge pippiflunsa!

Sedan får man välja vilket huvud man skall klappa...men försiktigt! ;-D

gila sa...

Jamen den pippin är välan inte turk...
och av Gammeldansk riskerar man väl att få en dansk skalle - eller?
Vad får man av Finska pinnar?
Åsså sk'a man inte insinuera sådär,
jag är ju en anständig flicka....
för att inte tala om hur anständig min käre man kommer att vara :-/

Anonym sa...

Man kunde juh orera om flyttfåglar och om tunna pinnar som intte duuuger til nåågånting men avstår emedan ämnet dock är allvaaarlit.
:-D

Hoppas bara allt går bra!

Ps
Vet vad konsekvenserna brukar bli,dock ej av egen erfarenhet.

Anonym sa...

Vad bra att du fått frimärkena nu! :))