onsdag, januari 04, 2006

Dagens kyla


Jag fryser! Vinter och kyla är
eländigt, och som om det inte
räckte med det så har mitt
jobbarprogram bängat ur :-(
Så nu går jag och lägger mig och
läser och hoppas på att supporten
hör av sig i morgon. Det här felet
är tyvärr inte något datasonen
kan fixa, utan det måste de som
gjort programmet göra.
Skall väl inte klaga, det har fungerat
i flera år - men jösses så frustrerande
det är när det lägger av.
Det blir väl till att ta fram papper, penna
och räknemaskinen som i gamla tider...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ack ja...en så´n tur du har att jobbprogrammet gått ut i strejk...nu när det är ytterligare helgdagar och mera mat och vila:-)
Hoppas dina kunder klarar sig...!

Svinkallt är rätta ordet....Brrrr.

Här går en bra julklapp,värmefläkten, igång i köket, en stund varje morgon, annars är det för kallt och dragigt för att inta te och skorpa....dumma hyresvärdar som inte ids hålla oss klena gäster med värme:-((
Men betalt tar dom i alla fall!

Nattis!

Ferlina sa...

A pro på kylan:
Vi bytte till bergvärme för ett år sedan. Anläggningen är fantastiskt. När det blir kallt utomhus, kör termostaten igång blixtsnabbt, så vi hinner aldrig märka det inne. Ljuvligt!

A pro på strejkande program:
Visst händer det alltid, när det är som mest olämpligt? Gäller även hårdvara för övrigt. Har aldrig haft en skrivare, som inte har strejkat, när riktigt mycket (eller något extremt viktigt) ska skrivas ut på kortast möjliga tid (företrädesvis mitt inatten).

gila sa...

Vi har någon slags avkännare för att reglera temperaturen inomhus. Tyvärr fungerar den dåligt på toan - så man håller på att frysa häcken av sig där...
Att programmet bängade ur berodde på det nya antivirusskyddet!
Hogiaprogrammet använder sig av en del fossila programmeringar som inte klarade av det. Så nu får jag vara försiktig när jag surfar. Inga större problem, tror jag, eftersom jag inte går in på konstiga sidor eller öppnar mystiska mail.