måndag, juni 25, 2007

Dagens väntan

Det blev en lång väntan. Vaknade kl 7 och det
var bara ingen id'e att försöka sova mer. Efter frukost satte jag igång med städning för att ha något att ta mig för. Plockade ihop våra telefoner i en korg så jag kunde bära med mig dem överallt. En telefon för familj och vänner att ringa på, och en annan och nallen för sjukhuset att kontakta mig på.

Åååååå, nu ringde min älskling - så underbart att få prata lite med honom :-)

Nå, för att återgå till dagens väntan. Ringde kl.1-fortfarande kvar på op. Ringde kl 3 - fortfarande op... Kl4 ringde jag Micce och bad honom ringa för då höll jag på att få stornoja! Men då hade Pelle kommit till intensiven. Läkaren ringde strax efter och talade om att op startat lite senare än beräknat och att den tagit 4 timmar, som planerat, och att allt gått bra.
Nu känner jag mig totalt slut - och glad:-) Etapp1 är avklarad och förhoppningsvis tillstöter inget.
Och i morgon åker jag in och petar lite försiktigt på honom!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att första steget är avklarat
och att allt gick som planerat. Då
kan vi släppa tummarna. Peta lite försiktigt, mycket försiktigt, men inte killa, och absolut inga roliga historier, när du besöker imorgon. Skratt gör ont när man är 'nybroderad'!

Du kan ju passa på och ta ett par lektioner på körskolan för att bli mer van att köra mer än runt kvarteret. Pelle hade nog blivit glatt överraskad när han kommer hem.

Novisen

.:Klara:. sa...

Så skönt att höra att operationen är över och att allt gått bra! Hoppas att du killat honom väääääldigt försiktigt idag - tänker på stygnen på diagonalen jag...

Anonym sa...

Å vad härligt att etapp 1 gick så bra. Håller tummarna att det fortsätter på den vägen!
*Kramar om!*

Anonym sa...

Kan tänka mig att du känner dig lättad nu när operationen är över och allt gått bra.
Hoppas från hela mitt hjärta att allt går bra i fortsättningen också.
Stor kram

Anonym sa...

Tittar in och ser att allt gått bra.Nu håller vi tummarna för att det skall fortsätta på den vägen.
Ni måste ha haft det otroligt jobbigt de senaste åren.Men nu hoppas vi att det vänder och allt blir bra igen.
Kramar till er från Majvor och Kent.

gila sa...

Tack för alla go'a hälsningar från en bustrött men glad gila!