onsdag, juni 27, 2007

Dagens apparater

Nog är Pelle väl övervakad, alltid!
Plus en Tv'skärm bakom sängen, en sådan där man ser i alla sjukhusserier.
Och en massa slangar och tejp och hållare överallt.
Träffade kirurgen i hissen och han kände igen mig så vi pratade en stund, och han berättade att njurvärdena inte var så bra, utan de kommer att behålla Pelle några dagar till på intensiven tills det ordnar till sig. Hoppas det ordnar till sig fort så att han får komma upp på vanlig avdelning igen och kan börja få besök av andra än mig och ungarna, och så att han kan få ringa och prata med sina kompisar.
Själv tog jag på mig ordentliga skor - trodde jag - för att gå torrskodd i regnet...Efter 10 minuters promenad till bussen upptäckte jag att de läckte! Så jag tillbringade fyra timmar med genomblöta fötter och nu har jag kramp i en....
I morgon åker jag inte in, utan försöker uträtta lite hemma. Ungarna tar nog en tur och tittar till far sin så han får lite sällskap en stund.

3 kommentarer:

.:Klara:. sa...

Usch då! Blöta fötter så länge är inget mysigt precis. Dags för nya skor med andra ord.
Har testat bullbak i nya varmluftsugnen. Vilken skillnad - in med alla plåtarna och allt klart på 8 minuter därefter. Å gubben är själaglad att få bullar. ;) Ja nog är jag glad i nya köket. I morgon blir det nog kaklat där också.
Nu håller jag tummarna så din Pelle snart får slippa intensiven och att du får besöka honom torrskodd. ;)

Anonym sa...

Vilka teknik det finns nu.....
Håller tummarna för din Pelle så han får komma på vanlig avdelning snart och även komma hem snart.
Stor Kram

Anonym sa...

Skam den som ger sig!
Nu kom jag hit, till slut!

Men nu är det den 28:e och du sover sött, hoppas jag och skall väl ta på dig gummistövlar inför besöket hos Pelle i dag!

Hoppas det går åt rätt håll med njurarna så att allt återgår till det normala inom en mycket snar framtid!

Kramis/Agneta