tisdag, juni 26, 2007

Dagens resa

Stationen är numera en restaurang. Trevligt att
den har behållits som byggnad.
Pendeltåget gick i tid! Men när jag klev på bussen
på S:t Eriksplan slutade den att fungera.... Undrar
vad jag har för påverkan på kommunala färdmedel?
Nåväl, den gick igång igen och jag slapp gå den här gången!
Pelle ligger kvar på intensiven med en himla massa
slangar överallt och maskiner som blinkade som ett
mindre tivoli! Men han var på bra humör och är så
lättad över att det är över! Värdena verkar ok och
förmodligen blir han överflyttad till "normal" avdelning
i morgon. Äldste sonen kom upp en sväng och vi var
där tills Pelle började bli trött. Sedan ringde jag yngste
sonen (besöksförbud pga förkylning) och vi och Emma
träffades och åt middag. Kom hem vid 9-tiden, ringde
alla som ringt och försökte koncentrera mig och koppla
av med "Midsommer murders". Och nu är det raka spåret
i säng för att hämta krafter till nästa utflykt i morgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att allt verkar gå vägen för Pelle!

Är du liksom jag elektrisk i överkant?
Kanske det är därför som buss m.m. slutar fungera när du stiger ombord:-))

Hoppas att sonens baciller inte vandrat över till dig!

"Morden i Midsommer" var ju ingen höjdare..usch! Verkar som de nya avsnitten mest går på rutin med usla intriger.

Styrkekramar!

Anonym sa...

så spännande ni har det! och så bara att operationen gick bra verkar ha varit ganska omfattande...............

kram Harriet


ps håller med Agneta, midsommer har försämrats rejält.......

gila sa...

Håller också med om att Midsommer verkar ha tappat greppet!

Och hoppas inga baciller utvecklas efter mina blöta fötter idag...