onsdag, juni 13, 2007

Dagens shopping

Eftersom Pelle har så ont i ryggen har han inte kunnat sova
ordentligt på flera dygn, så i morse tog han ett insomnings-
piller och har kunnat sova i flera timmar. Så då passade jag
på att ge mig iväg till Apoteket, ICA och Jakobsbergs Centrum.
Inte illa för någon som är feg för att köra bil och att klara sig själv :-)
Tröstköpte att par skor till mig , mjukisbyxor till Pelle och lite
minikläder till Mira och Linus. Hade velat köpa en sjömanskostym till
Linus, men det fanns tyvärr inte i rätt storlek.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Att inte tycka om att köra bil i Stockholm är inte fegt, det är ett sätt att överleva. Tvingade du dig att köra?

Hoppas Pelle snart får hjälp och blir kry och pigg igen.

Vad roligt det måste vara att gå i affärer och köpa 'pynt' till barn-
barnen. Det finns så mycket färg- glatt och praktiskt nu för tiden.

gila sa...

Köra bil i Stockholm??? Aldrig i livet! Jag har lokalt körkort enbart inom Jakobsberg - inte en meter utanför! Men om jag blir riktigt modig kanske jag tar mig till Ikea i Barkarby någon gång :-)

Anonym sa...

Lokalt körkort, perfekt!

När jag ska till stockhomstrakten ska jag til Västertorp och Ingarö.
Och hela resan från Skåne oroar jag mig för stockholmstrafiken, trots att jag inte ska in i 'smeten'. Bara att åka med min
bröder, mitt i stan, i rusningatid
ger mig 'nära-döden'-upplevelser.
Tacka vet jag mina Östelenvägar,
lugna och kö-fria.
Novisen

Anonym sa...

Superläckra skor:-) Både färg och form är helt perfekt.

Lyckliga dig som har tår som klarar "glappet" som blir av remmar. Där brukar min lillatå sticka ut så det skaver som attan eller så hittar någon annan tå just det stället där skarven finns.
Ack ja, så det kan bli på ålderns höst:-(

Att köra bil är väl ett "måste" med tanke på hur dina tidigare resor varit.

Att shoppa loss, brukar vara en pålitlig medicin:-) Mera sån´t :-)

Hoppas naprapaten kan göra något som lindrar. Borde dom väl gjort på sjukhuset!

Kram