torsdag, juni 07, 2007

Dagens förseningar

Innan vi steg på tåget, min syster och jag, hörde vi en
smäll och såg ett rökmoln ovanför en av vagnarna.
Sedan hände ingenting och ingenting.
Väntade och väntade...Så fick vi reda på att det var ett
kabelfel i Älvsjö som lamslagit pendeltågstrafiken.
Men jag vill gärna ha en förklaring till att ett fel i Älvsjö
får det att smälla och ryka i Jakobsberg????
Syrran och jag gick runt i J-bergs Centrum i ett par timmar
och sedan lyckades vi komma med ett tåg in till stán.
Buss till KS Thorax och hälsade på Pelle i ett par timmar.
Det verkar som om han får komma hem över helgen. Bråcket
är tydligen gammalt och har kalkat till sig och är inte akut.
Men ont i ryggen har han och är väldigt trött.
Innan syrran och jag åkte hem gick vi till "Systrarna Lundberg"
och åt en underbart god middag. Eftersom jag inte kunnat äta
på hela dagen innan så smakade det ljuvligt!
Sedan blev det pendeltågselände igen - fast den här gången
behövde vi bara vänta i 40 minuter....
Och allt detta har jag genomlidit i nya skor....ajajajaj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket skall man höra innan öronen ramlar av....

Vad har Älvsjö med saken att göra. Hoppas du får ett bra svar samt ersättning för sveda och värk...nya skor..aj aj aj!

Ack ja, förklaringar finns det gott om.