lördag, november 19, 2005

Kvällens klant

Tog fram den eländiga juicepressen som stod i grovköket för vidarebefordran till soptippen (du ser bild på den under "Dagens press". Smorde upp den med olja för att testa om man kunde få den att fungera. Jodå, det gick så bra så. Varvid jag skulle testa spaken - och lyckades klämma av mig en bit av tummen....
Jösses så det blödde...Som väl är har jag någon sorts flytande plåster "Compeed" som man smörjer in sårytan med. Ha - det stoppade direkt. Så nu sitter jag här med ett stort sår på tummen och känner mig lite fånig! De flesta olyckor händer hemma i köket - så sant, så sant. Skall nog hålla mig vid datorn istället. Fast här lyckades jag faktiskt sitta och stuka foten för några år sedan...

2 kommentarer:

Ferlina sa...

Stackars tumme! Hur går det med juicepressen, då. Åker den ut nu som straff?

Bryta axeln på väg in till frisören, det klarar jag. Men stuka foten vid datorn, det vete katten. Hur bar du dig åt? :^P

gila sa...

Nu skall jag ge presseländet en chans till.
Håll tummarna för mina tummar...
Inte alls svårt att sitta still och stuka foten :-)
Sitter och vickar på fotstödet för jämnan och lyckades vicka till lite för häftigt...
Dessutom lyckas jag sitta så knasigt ibland att både ben och fötter somnar, och jag håller på att trilla omkull när jag reser mig :-/