måndag, november 14, 2005

Dagens fulaste

Visst är den ful!
Kan man kapa av stammarna en bit
och hoppas på att det växer ut
nytt?
Tja, det var det enda jag kunde
komma på att skriva om idag...

Fast jag kan ju skriva om att
jag jobbat hela dagen och fastnade
i ett avstämningsjobb som jag inte
fick ihop på flera timmar!
Men så småningom gick det upp
en talgdank och det hela löste
sig.

Och så kan jag ju skriva om
att vädret varit bedrövligt, men
inte lika illa som längre söderut.
Här har vi ju strömmen kvar
i alla fall!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Liknar en växt jag kapade av för en tid sedan.....och satte dem i vatten, och efter rötter kommit planterade den.
Men det var en annan typ av växt, och tyvärr vet jag inte vad den heter.

Om man kan göra så med denna, vet jag inte......kanske kapa de övre skotten med blad??
( fast jag kunde tyvärr inte se om det var skott ;-)

Angående vädret, trodde jag det skulle bli värre ( bor i Stockholm )
På förmiddagen när jag vaknade, var det väldigt lugnt ute, så jag tänke att stormen har nog paserat.
Men efter ett tag, hörde jag ett väldigt oväsen utanför.
Tittade ut genom fönstre, och såg träden svaja för fullt och löv och skräp virvlade i luften, t.om så högt upp som jag bor 9 trappor upp.
Det höll på ett tag, men sedan slutade stormen och solen sken igen.
Faktiskt en konstig dag hos mig.

Kram
Maryissa

gila sa...

Tror jag skall testa en av pinnarna med att kapa den och sätta den i vatten. Blir det något är det ju bra - blir det inte - så är det ju nära till soptunnan!

Ferlina sa...

" Liknar en växt jag kapade av för en tid sedan.....och satte dem i vatten, och efter rötter kommit planterade den.
Men det var en annan typ av växt, och tyvärr vet jag inte vad den heter."

Det var nog en yucca-palm, dem kan man göra så med. Jag tror att Gilas är en dracena. Det går kanske med dem också. Den ser ju ut ha nära till soptunnan i vilket fall som helst, så försök!