tisdag, november 15, 2005

Dagens inte


Hängde med min man till
vårdcentralen för att få en
influensaspruta, men se det
gick inte alls!
För dåligt med vaccin, så det
är bara sjuka och pensionärer
som kommer ifråga.
Eftersom jag är egenföretagare
och inte har några anställda får
jag bara inte lov att bli sjuk.
Det finns ju ingen annan som
kan göra jobbet!
Normalt klarar jag av att jobba
även när jag inte mår bra - men
med influensa är det kört!
Så jag får väl ringa min husläkare
och böna lite :-) Eller hoppas på
att jag slipper undan flunsan...
Annars får det väl bli som Dr. Momsen säger!



2 kommentarer:

Ferlina sa...

Momsens råd är säkert utmärkt.
Annars får du väl komma hit, här finns det fortfarande vaccin. Eller bara ge dig 17 på att inte bli sjuk. (Ska jag säga.)

Anonym sa...

Kul bild....;-)

Jasså, man får ingen influensa spruta på vårdcentralerna om man inte är sjuk eller pensionär.

Men kanske går bättre hos privatläkarna ?
Fast då får man nog betala lite mer.