torsdag, oktober 01, 2009

Dagens förmiddag


Åkte till Vårdcentralen för att kolla min luftrörskatarr.
Tyckte det var dags eftersom jag dragits med den i flera veckor.
Träffade doktorn, fick remiss till lungröntgen och fick ta prov
på labbet. Där tog de fem rör.
Ner till Apoteket för att hämta ut hostmedicin. Det
receptet hade inte kommit p.g.a datatrubbel.
Hem för att ringa J-bergs Sjukhus för att kolla att
remissen kommit fram. Det hade den. På vägen dit
ringde doktorn och talade om att det blivit fel prover
tagna. Lungröntgen efter en väntetid på 45 minuter.
Tillbaka till Vårdcentralen och nytt prov. Det skulle
bara tas blodprov via stick i fingret... De hade tagit
en gammal remiss eftersom den nya inte kommit
fram p.g.a datatrubbel. Ner till Apoteket igen med
ett pappersrecept. Då kom labbsköterskan och bad
mig komma upp igen för nytt prov eftersom deras
utrustning inte fungerade som den skulle....
Upp igen, nytt stick i fingret och så fick jag sitta
och vänta medan de kollade. Fungerade inte,
så nytt stick i fingret och vänta - men då blev
det rätt!
Ner till Apoteket och fick besked om att den medicinen
kunde de inte få fram förrän till i morgon eftermiddag.
Puuuh! Halvsnärjig förmiddag. Jobbade resten av
dagen och väntade på doktorns besked om det var
virus eller mykoplasma, men inte hörde jag av
henne. Hoppas hon hör av sig i morgon.

3 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Men oj, så rörigt det blev på Vårdcentralen och Apoteket.
Och en massa stickanden i fingret...
Vad datatrassel kan ställa till med.
Lite oroande är det ibland att allt är datoriserat,
för blir det strul så kan det bli ordentliga strul.
Och inte verkar det ha blivit smidigare många gånger hos läkare eller på Apoteken.
Hoppas du får ut recepten imorgon och att läkaren ringer.
Kramar

Agneta sa...

Din dag har varit som den ska, när man är sjuk, läser jag.
Vardagsmat är det för oss som varit med i den s.k. "vårdsvängen" de senaste 30 åren.
Inget nytt under solen, dessvärre.

Men här nere i Götet ska det bli andra bullar av fr.o.m. i dag när mängder med nya privata vårdcentraler skall slåss om oss "kunder" som en läkare sa på radion i dag. "Vi är till för att kunderna/patienterna ska få den service dom kräver/behöver."

Tro´t den som vill, vågar o kan !

Lycka till i din fortsatta kamp!
Kramen, Agneta

gila sa...

Vår vårdcentral har blivit privat men det har varit en rörig början. Men den håller på att rätta till sig.
Nu sitter jag och väntar på att snickarna skall komma hit och byta fönster i nedervåningen så nu stänger jag ner och lägger lakan över datorn!
Vad vi skall hitta på i dag vet vi inte. Hemma kan vi ju inte vara - så det blir väl lunch någonstans på ett trevligt ställe hoppas jag!