söndag, september 27, 2009

Kvällen brudpar

I kväll har vi varit på ett syrianskt bröllop med
grekisk-ortodox liturgi på armeniska. Inte begrep
vi något men fint var det! Och alldeles underbart
att de äntligen fick varandra :-)
Efter var en stor fest med massor av mat som jag inte
lyckades lura ut vad det var för något - men gott var det!
Underbar orientalisk musik - som jag älskar och så dansades det.
Men jag ringde efter Pelle (han kände sig för klen för att vara med)
vid 9-tiden. Men festen lär väl hålla på halva natten!
(bilderna blir som vanligt större om du klickar på dem)

9 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Fina foton från brölloppet, och så vacker bruden är.
Och kan tänka mig att det var vackert och sedan med massor av god mat.
jag tycker också mycket om orientialisk mat.
Kram

gila sa...

Det är en lång, lång historia innan de fick varandra!
Jag har känt dem i bortåt 20 år.
Maten var jättegod - och jag som är satt på sträng diet med kokt fisk, kyckling och ris åt ju ändå...
Det straffade sig idag :-(
Men det smakade bra i går!

Agneta sa...

Så trevligt att du varit på exotiskt bröllop och ätit gott. En svängom tog du väl också?
Varför sträng diet? Något på tok, utöver det vanliga?
Kram på dig!
/Agneta

gila sa...

Magen är knäpp! Fick äta magsårsmedicin en månad men det hjälpte inte. Så nu är det diet som gäller ett tag och det verkar som om det hjälper. Men vem 17:on vill leva på kokt kyckling och fisk i evigheter??? Kan ju alltid hoppas på att bli av med något kilo i alla fall.

Anonym sa...

Himla kul!
Hoppas att jag kan delta i något dylikt så småningom....
Nu när jag är i 'kretsarna'.

Han i Götet.

Agneta sa...

Välkommen till magvärken!
Samma här, som jag skrivit om. Sedan i slutet av december 08 så sa mage/tarm stopp!! Så visst har jag tröttnat på att äta ingenting de första månaderna och sedan blev det både fisk o annat men Proviva, Actimel och youghurt gjorde susen. Dimetikon mot gaser var inte heller dumt.
Och så lite lugnare i nerverna och mindre "torktumlare" i huvudet :-))
Krya på dig vännen!
Kramen, Agneta

gila sa...

Inte är magen stopp inte - tvärtom!
Yoghurt med torkade blåbär och tranbär, blåbärsProviva och kokt fisk, kyckling och ris. Lite bättre har det väl blivit, men jag behöver bara tänka på att jag skall opereras den 8:de igen för att magen skall få spader igen...
Ackja - det blir väl bättre så småningom. Varför inte ett hälsohem i några veckor med dietist, psykolog, massage och någon som klappar mig på huvudet :-)

Anonym sa...

Menade att min mage/tarm sa stopp till intag av föda!
Kräktes nämligen och sedan ville inget alls ner.

Hälsohem låter som en dröm. Verkar som vi är ganska många Nätvänner nu som behöver få vila fr. dallrande nerver, depressioner samt div. fysiska krämpor och
oron för både barn o barnbarn m.m.
Inte konstigt att vi mår som vi gör.

Hoppas operationen går som den ska så att du blir dig själv igen :-)

Saknar all dina härliga ironiska inlägg på din gnällsida som roade mig någon gång runt 1999 och framåt! Rent otroligt att vi sitter här o tjatar än i dag :-))

Sänder styrkekramar i massor och önskar dig all lycka till!
Kram, Agneta

gila sa...

Tjaa, nog har jag väl material till gnällsidan alltid!
Men jag smågnäller här i stället.