fredag, oktober 23, 2009

Dagarnas allehanda

Här har inte hänt något omvälvande men jag
skall väl höra av mig i alla fall!
Håller sträng diet - tack Agneta för tipset
om att koka kyckling och fisk i svag värme
i stekpannan. Då kan man ju faktiskt krydda
så att det smakar något!
Har gått ner tre kilo och magen verkar ha
fattat att den skall uppföra sig bättre.
Vaccinationen mot svinflunsan ligger i
träda eftersom vaccinet tagit slut på vårdcentralen.
För övrigt får vi väl pallra oss ut och få in
de krukor som inte skall vara ute över vinterna.
Har åtminstone fått in sommarmöblerna samt
kompisen BMW Z3 i garaget.
Köpt hostmedicin till Pelle och efter vad
Inger Maryissa skrev - se "Dumma flaska"
så bad jag om att få den öppnad innan jag
betalade. Det var ingen lätt kurs, det!
Apotekspersonalen kunde inte så
det slutade med att jag fick be en stor stark
karl som stod i kön om hjälp. Han grejade
det. Såg till att inte korken var ordentligt
påskruvad för annars hade jag väl aldrig
fårr upp den igen. Barnsäkert och
pensionärssäkert så det förslår....
För att inte ha något att skriva om så blev det
ju en hel del :-)
Undrar så om det är fler än Agneta och han i Götet
som läser min blogg?
Gör ett litet kommentarspip i så fall.
Skulle ju vara kul att veta.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Pip...nu är jag här igen:-) Måste ju kolla att du är på alerten efter allehanda operationer m.m.

Har också ondgjort mig över div. medicinburkar/flaskor som mina stela fingrar inte kan öppna. När det gäller medicin mot klena luftrör så hinner man ju dö innan man får upp eländet.

Hoppas att du klagade högljutt på apoteket så att dom vidarebefordrar detta till tillverkaren.

Har samlat på mig en hel hög med klagomål och lämnar in dom samtidigt.
Kan man göra via apotekets tidning, tror jag.

Så det blir till att hälla över Pelles hostmedicin i en normalflaska. Inte klokt alltså :-(

Låter inte bra att du tappat 3 kg. Är det operationen som är orsaken eller vad står på??

Vill du ha besök i bloggen så får du väl ta en daglig liten runda och läsa/skriva i andras bloggar/hemsidor, annars så blir det tomt som attan här.

En av orsakerna till varför jag föredrar Hemsidan. Bloggare har fullt upp med att besvara inlägg så dom ids inte besöka andra..usch! Sitter på baken och bara väntar på inlägg.

Har ingen aptit, därför hittar jag på enkla, bekväma maträtter de ggr. jag orkar göra ngt.

Kokt fisk ger kastrullen beläggning som är jobbig att diska rent, men är ju ett måste.
Men den kokta fisken blir bra att värma upp dagen efter i lilla stekpannan tillsammans med potatis och det grönfoder man har med de kryddor man gillar bäst.
Citronpeppar är gott.
Just nu har jag återupptäckt Pepparrotsvisp på tub. Supergott och inte starkt alls. Bra till det mesta.
Har fått ryggont igen och lite flunsa så ingen "svinspruta" här inte.
Vaccinet innehåller dessutom kvicksilver hörde jag....det är ju ett gift som är farligare än allt annat. Så man börjar undra vilket som blir bäst. Pest eller Kolera?
Krya på dig vännen!
Kram, Agneta

Inger Maryissa sa...

Så mysig bild du har gjort.
jag gillar dina bilder skarpt.

Kul att du också skriver om dess "dumma flaskor" :-)
Jag fortsatte att skruva och vrida på min,
och till slut lyckades jag bända upp locket.
Men plastgrejen under locket följde inte med utan satt kvar.
Så jag fick använda skruvmejsel för att göra hål i plasten ;-)

så nu kan jag i alla fall börja använda medicinen.
Och tycker att Theracough är en riktigt bra hostmedidin.

Så när jag köper nästa flaska så får jag nog göra som du,
att be om hjälp att öppna den innan flaskan följer med mig hem.

Ha en fin fortsatt helg.
Kramar

Anonym sa...

;)

Jo man kollar ju....

Sprutad i veckan,bara lite öm i överarmen.
Mig närstående samma plus liite "träningsvärk".
Nästa sprutt om ett par veckor.

Han i Götet

gila sa...

Agneta:

Viktminskningen beror på dieten så det är ju alltid någon glädje med den!
Tror det räcker med de besökare jag har - så intressant är jag nog inte att jag behöver fler :-)

I-M:
Exolyt hostmedicin är bättre, men receptbelagt. Iddes inte ringa och be om ett.

B:
Får väl se när de får in mer vaccin och se om vi drar en vinstlott då!

Irre sa...

Jodå visst läser jag din blogg...men är nog väldigt slarvig med inlägg..hela jag är slarvig just nu...uppdaterar dåligt och bloggar inte heller...men det ändrar sig kanske i denna månad*fniss

gila sa...

Så kul att höra av dig! Lova att blogga lite oftare nu - saknar dig!