onsdag, december 26, 2007

Dagens mellandag

Julstöket överståndet och lugnet lägrat sig igen, men nu känns
det nästan för lugnt. Men i morgon blir det matinhandling och
att sätta igång med siffror igen. Julafton var hur trevlig som helst
med syster U, son M med fru U och barnbarn M & L och son M,
samt Pelle och mig. Åt gott och mådde bra :-) Många fina
julklappar. Den finaste jag fick var ju den här:

En kalender för 2008 med 12 bilder på världens goaste barnbarn!
(Bilden blir större om du klickar på den)
Och det enda jag kom på att ge var en sådan här:
En Moppel... En liten typ som växlar färg och som kan hålla
en penna i ena "handen" och klämma fast någonting i den andra.
Alla fick var sin - brist på tid och fantasi, men visst är den söt?

5 kommentarer:

.:Klara:. sa...

En Moppel... hmmm aldrig hört talas om förut... nyttogrej/designpryl om jag förstår det rätt eller?
Har inte ens tittat på datorn förrän idag. Får se om jag ids uppdatera. Har det såååå gott!
Önskar Pelle o dig ett gott slut 2007 och ett gott nytt 2008! Kram!

Anonym sa...

Moppel har jag aldrig sett tidigare.
Det finns så många nymodigheter numera så jag hänger inte alls med i svängarna utan det fick bli en hederlig mjuk gosig brun gunghäst i något mockamaterial. Den gnäggar m.m. när man tar på hans öra. Den blev väldigt poppis:-)
Så blev det lite kläder också, alltid bra att ha.

Just nu är det flunsa igen för lillen som har 40 i feber sedan några dagar...trist värre.

Regn och halv storm har vi här nere just nu.

Nu vännen så vill jag önska dig ett riktigt Gott Nytt ÅR 2008 !
Kramisar

Anonym sa...

Gott nytt år! Vilken fin fototavla. :)

Anonym sa...

Det var en julklapp som hette duga (kalendern). Det är kul när man får personliga saker.

Önskar dig och familjen ett riktigt gott nytt år!

*Kram!*

Ps) Tycker du skall ta bort räknaren från webstats (fd nedstat). Den skapar popups från Ilead, ökänt för adware *Iiiichh!* ;)
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=911749

gila sa...

Tack för Nyårshälsningarna :-)
Och Mimo!
Inte visste jag att Webstats inverkade så!
Jag har aldrig fått upp några popups, men jag vet att flera fått det på de hemsidor jag har den.
Då spolar jag dem alla!