måndag, december 10, 2007

Dagarnas planering


Ingen lätt kurs att planera Pelles tider...
En tid på KS den 10/12 för att ta prover.
Sedan ett brev från Danderyds Sjukhus med tid för läkarundersökning
på Hjärtkliniken den 18/12 13:45 och med provtagning den 10/12...
(De har gjort om upptagningsområden så att vi nu egentligen
tillhör Danderyd fastän allt innan hänt på KS.)
Efter telefonkontakt med Danderyd blev det ok att ta alla
prover på KS så att de skickar över dem till Danderyd.
Och i dag kom en kallelse från KS om ultraljud på hjärtat
den 18/12 16:30! Rena rama snurren! Så i morgon får jag
ringa Danderyd och - antingen höra om de kan remittera
Pelle tillbaks till KS Thorax för undersökning, eller att
förlägga ultraljudet till Danderyd och eller skjuta fram
tiden den 18:e till senare datum så han hinner med
ultraljudet på KS innan. Puuuh - det går runt i huv'et på mig!
För övrigt var proverna som gällde struman ganska bra,
så nu skall han sätta igång med en låg dos Levaxin.
Den var för hög tidigare och för tidigt insatt tydligen
eftersom han rasat i vikt. Nu väger vi lika mycket - och
det är lagom vikt för min del men åt skogen för hans.
Så jag lagar mat stup i ett och hoppas att han går upp
i vikt men inte jag....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhhhhh.........
vilken cirkus! Och vilken planering!
Hur planerar de inom sjukvården?
Egentligen räcker det för dig att planera måltiderna! Bara 'godismat' på bordet. Skönt att strumaproven var ganska bra. Nu gäller det att medicinen ökar vikten och matlusten. Och kanske gammaldags matlagning! Dillkött,
pepparrotskött, såser och lammkotletter med potatisgratäng,
mmmmmmmmm............

Igår gjorde jag ett besök på den
lokala plantskolan. Det blev ganska dyrt! Två orkideer inköpta och två 'Clivia'. Impulsinköp. Sen slank det ner två julrosor till trädgården och en julblomma, en stor amaryllis. Och orkidenäring.
Få se vad som överlever julen och finns kvar över nyårsfesten. Hoppas att utomhusjulrosorna klarar sig.

Ta ett djupt andetag! Nu vänder det! 2008 kommer att bli ett mycket bättre år.

Novisen

gila sa...

Nu har det blivit lite bättre ordning! Sade till Danderyd att skicka tillbaka remissen till KS och det skulle de göra. Så nu är allt på samma ställe ialla fall.
Jodå, pepparrotskött tillagat, ätit och fryst in. Lax med stuvad potatis går bra, och ikväll blir det stekt torsk med Hollandaisesås och räkor.
Tackolov är det inget fel på hans matlust, men tyvärr inte på min heller...
Jag skulle vilja ha en amaryllis, men jag får inte plats med i år om jag inte hittar något bra ställe att flytta undan några orkideer till.

Anonym sa...

Vilken tur att hn inte har tappat matlusten! I så fall hade du fått försöka med:
"En sked för papa, och en sked för mamma.............
men bäst hade kanske varit "Tuuut...... här kommer det modellbyggda tåget!"

Novisen

.:Klara:. sa...

Sicket stök det blivit för er med alla besökstider och dessutom på flera olika håll.
Vi får hoppas att ni åtminstone får en lugn julhelg.
Ta nu hand om dig själv också... gå omkring med obehandlad urinvägsinfektion... ajajaj.
En jättestor kram från mig!

Anonym sa...

Hej hopp!
Äntligen är jag ute på internet igen efter några veckors strul!
Har just nu fått igång burken efter att ha formaterat disken...mycket jobb väntar!

Rena rama röran för Pelle läser jag. Allt är som det brukar med sjukvåren, m.a.o.

Levaxinet gör att värdena sjunker ( kan bli en överfunktion, igen ) och Thacapzolen (innehåller cellgifter!) gör att värdena stiger så man blir rund och go om magen...man tackar:-(

Vore väl en god idé att bara använda en av de två
som jag gör?? Den ena tar ju ut den andra!

Aptit som attan får man vid en överfunktion, men kilona uteblir.

Ingen aptit får man vid en underfunktion och kilona bara läggs på hög....sisådär en 10- 15 st. Man tackar:-((

Nu väntar sängen och i morgon så blir det till att installera rubbet...suck!

Lycka till nu med alla läkarbesök som jag hoppas ger resultat!
Kramis