onsdag, december 05, 2007

Dagar sedan sist

Det var visst några dagar sedan jag hörde av mig.
Mycket Pelle och en hel del jobb. Han är väldigt trött och sover mest men det verkar gå framåt i sakta mak. Men han har rasat ännu mer i vikt och det fick vi reda idag beror på en viss övermedicinering. Så nu får han göra uppehåll med den medicinen några dagar och ta prover på måndag.
Själv var jag hos ögonläkaren i måndags. Jaja, vänster öga fungerar ju rätt så bra... På höger öga framskrider gråstarren så sakteliga och där håller gula fläcken på att degenerera sig. Och i går var jag hos husläkaren för att få besked om proverna jag lämnat. Fick medicin mot en urinvägsinfektion som jag inte fattat att jag hade! Skyller allt på min oro över allt som hänt!
Cymbidium
(Klicka på bilden för större format)
Här är ännu en orkide som jag fått idag! Fantastisk växt! Men hur skall jag kunna hålla liv i den? Den behöver massor av ljus och är för stor för köksfönstret. Överlever den vintern så får jag tydligen ställa ut den i solen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas Pelle tillfrisknar snabbt och får tillbaka matlusten och ökar i vikt. Och jag hoppas också att din medicin hjälper.
Vilken fin orkide du har fått! Nu vet jag vad jag ska köpa för min blomstercheck! Jag har inga förväntningar på att den ska överleva hos mig och blomma flera gånger, men den kanske håller sig vid liv över helgerna.

Novisen

Anonym sa...

Oh well,

såg längre ner att anonym går bra..hur kul är det?

Hoppas alla kontroller idag kommit till öööh...vad är positivt provsvar?

Menar,nu går det nog bara framåt!

Kramar!

Bosse

Anonym sa...

Förstår du har mycket omkring dig.
Vad skönt att det går framåt med din Pelle, och från mitt hjärta jag hoppas det fortsätter så.
Förstår du är orolig för ditt öga som du fått gråstarr på.
Men hoppas de kan göra något åt det.
Önskar dig en fin Jul och Gott Nytt år, ifall vi inte hörst innan dess.
Stor Kram