onsdag, juli 29, 2009

Dagens tackolov...

...att det finns en kompis som är stark och modig :-)
Pelle och jag lyckades häromdagen räkna ut hur man
fick ihop den nyinköpta stegen. Jag var ju tvärsäker
på att det inte vara några problem för mig att rensa
hängrännorna.... Visst - fyra steg upp och jag vägrade
att ta ett steg till! Och Pelle har så pass ont i benen
att det vara bara inte att tänka på.
Men idag kom vår kompis, började med att borra hål i
alla ytterkrukorna och fortsatte raskt med att rensa
alla hängrännor. Gissa om vi var tacksamma?
Sedan for Pelle och jag runt för att hitta helt vanliga
tegelstenar för att ha under krukorna - gick åt
skogen! Är det någon som händelsevis har 8-10
tegelstenar till övers?

3 kommentarer:

Agneta sa...

Optimisten Gila:-) fy sjutton för att klättra högre än max 50 cm...svindel i parti o minut blir det här.
Vilken fin kompis ni har, guld värt!
Blev det inga tegelstenar över efter allt jobb dom gjort runt ditt hus?
Kanske finns på något gammal bygge eller skrotupplag.
Byggvaruhusen har väl annars tegel eller betong. Det senare kan du göra själv enligt något inredningsprogram på TV. En bok finns på Adlibris i ämnet att göra betongskulpturer av olika slag.
Sök på Nätet så finner du säkert.
Tur att inte dina fina krukor sprack...men hål i botten måste man ju ha.
Lycka till!
Kramen, Agneta

gila sa...

Inga tegelstenar i sikte här..
Vi åkte till tre byggvaruhus. I det sista vi besökte satt det tre ointresserade kvinnor i kassan och de viftade lite slött åt ett håll och sade att där borta - kanske.
Tegelpannor ja, inte stenar. Så vi gav upp tills vidare.
Och nu skall vi åka på utflykt - 3 karlar och jag och titta på en modelljärnväg ovanför Uppsala någonstans :-)

Klara sa...

Vilken snäll granne! Sådana är guld värda! Vilken tur att krukorna höll. Ett tips för borrning är att sätta en bit tejp eller liknande där du ska borra, då ska det inte spricka.