lördag, maj 23, 2009

Dagens smycke

Försökte med att rengöra diverse smycken
som hängt framme.
Silversmycken skall inte hänga framme - de blir svarta...
Gjorde i ordning foliepapper med bakpulver och salt,
hällde kokande vatten på och lade ner dem.
Blev sisådär - fick lov att använda silverputs också.
Och nu är de nedlagda i askar så att de förhoppningsvis
håller sig tills jag fårför mig att använda dem.

Det här är inte silver - det skall se ut så här.
Köpte det i Israel för många år sedan men har nog inte
använt det mer än ett par gånger. Men visst är det fint!
Nu försiktigt rengjort med tandkräm och gammal tandborste.
Nu får det pryda Höganäskruset i stället!

3 kommentarer:

Anonym sa...

;)

Nu är iaf båten i sjön!
Skall herrskapet med på en strömmingsryckartur efter den 11/6 eller finns det ngn krog med strömming på menyn?

Kram!

(Från Götet)

Agneta sa...

När jag rengjorde gamla kolsvarta silverbestick så gjorde jag som du men använde bikarbonat och dom blev jättefina. Nåja, lite silverputs fick ja ta men allt det svarta var borta. Bakpulver har jag inte testat.
Tandkräm var en nyhet för mig så dags att testa. Eller så gör jag som jag brukar, lämnar bort det mesta till brorsdottern som är 7 år ock älskar halsband av alla de slag:-)
Elegant dekorerad kruka.
Min ena höganäskruka står bredvid spisen fylld till bredden med slevar av alla de slag. Praktiskt och snyggt.
Kram, Agneta

gila sa...

Vill inte ha strömming...
Pelle vill till Bullandö igen.
Jag hittade den här krogen på nätet:
Villa Talliden
http://www.talliden.se/
Men eftersom jag är en snäll och följsam hustru så blir det väl Bullandö om ni känner för det :-)

******************
Skall nog skaffa bikarbonat och testa det.
Var försiktig med tandkräm eftersom den innehåller slipmedel.
Jodå, vi har också slevarna i ett höganäskrus vid spisen - mycket praktiskt!