torsdag, maj 14, 2009

Dagens blomköp

En orange Fuchsia och en blå hängblomma som jag inte
kommer ihåg vad den heter. Bakom står en sorts orkide
som har hängt med ett tag och som skall stå ute över
sommaren. Ljungen i lerkrukan skall väl plockas bort
men det var åt skogen för ruggigt ute idag för att göra något.
En kasse med tobaksblommor som jag skall försöka
bestämma mig för var de skall vara!
I morgon skall jag iväg och handla jord och lite mer blommor.
I bästa fall blir det väl lite ordning så småningom....



3 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Så vackra blommor du har köpt, och Fuchsia är en av mina favoritblommor.
De är ju så vackra !
Ha det så bra.
Kram

Anonym sa...

Handla jord?

Här kommer bara jord..i bakluckan på bilen..och så får jag kärra in säckarna till tomten...

Å andra sidan har man/jag tillverkat en ny skyttegrav där vissa växter skall bo..

Hälsar han/hon från Götet.

gila sa...

Fuchsior är en av mina favoritblommor och de finns ju i så många varianter att det är svårt att välja!
***************
Pelle har köpt så fin skottkärra åt mig att det är lättare att hantera jordsäckar nu :-)

Skyttegrav? Till växter som skjuter skott???