onsdag, maj 13, 2009

Dagens oljud

Önskar att jag kunde visa hur den låter också....
Det är renovering av vattenledningarna i hela området
så det finns stora hål överallt på vägarna och maskiner
som för ett j*a oväsen! Det positiva är att vi slipper
betala för vattnet under tiden det pågår, vilket kommer
att vara i flera veckor.
För övrigt bängade en del av vårt värmesystem ur så
nu skall vi byta det och alla element. Med tanke på att
elementen är från 1967 och värmesystemet från 1992
så är det väl dags förmodar jag :-)
Trädgården är katastrofal och jag har börjat försöka
rätta till den lite i alla fall.

Finns det någon hjälp, tror du?
Vinstocken blev proffsigt nedklippt i våras men jag trodde
att det var mer än den tålde - men nu kommer börjar det
synas att den överlevt och är på gång (det är det risiga
du ser till vänster...).

4 kommentarer:

Agneta sa...

Låter som det är dags för inköp av öronproppar! Det värsta är att dom börjar oftast arbeta vid 7-tiden på morgonen...usch o fy.
Din trädgård ser ju finfin ut, det är modernt med lite vildvuxet:-)Läste hos Klara att du skall ligga på "spikmatta" nu också. Räcker det inte med all motion du får numera?
Men jösses då, ta´t lugnt, kan du verkligen behöva
Kramen, Agneta

gila sa...

Motionen har det blivit uselt med!
Skyller på att jag jobbat heltid hela april och att det är för mycket pollen. Fast nu är det ju lugnt på jobbfronten igen så jag borde väl åtminstone börja träna igen...
Skall tänka på saken :-)
Latmasken är den enda som är flitig här...
Fast jag har ju grävt lite i trädgården i alla fall.
Men - vad skall jag plantera? Ingen aning.

Klara sa...

Äsch så ser min trädgård också ut på baksidan och vid sidan om garaget. Det fixar du, bara ta det lugnt o lite i taget. :)

Inga vidare sovmorgnar nu då med allt oljud. Tur att det är försommar, du får utnyttja tiden till att påta lite.
Fina blommor du köpt!

Förresten så ska spikmatteliggandet öka på förbränningen också, ett plus till!
Ha en underbar helg!

gila sa...

Oljudet varade inte så länge tackolov! Nu har de flyttat flera gator bort så det är lugnt igen.

Om spikmattan ökar förbränningen kommer jag då rakt inte att klaga :-)