onsdag, oktober 29, 2008

Dagens plus och minus

Börjar med dagens plus med denna underbara bukett som
jag fick idag av en likaså underbar kund :-)
(klicka på bilden om du vill se den större)

Dagens minus är detta. Fick foton idag som Posten
tydligen kört över med en truck, eller så...
De hade kostat på sig en lapp på omslaget där de skrev
att försändelsen tyvärr skadats under postbehandlingen
och bad om ursäkt... Men ersättning ingår inte i deras policy
om de mobbar brev som inte är rekommenderade.
Snyggt jobbat Posten!
Fotona var böjda, en del trasiga i kanten och skrynkliga.
Tur att det här bara var en test för mig om hur det blev med
att ladda upp bilder och få papperskopior. Beställde inte
så många så det var ingen större summa som gick åt skogen.

För min syster är det en minusdag - hon är i Rom, dit hon
flög med Sterling Airways i måndags ....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker nog det är lite dålig stil av posten att inte ge någon ersättning.
Jag har för mig att för flera år sedan något liknande hände mig och jag fick i alla fall ett häfte med frimärken som ersättning.
Skönt att det bara var test-foton och att det inte var andra viktiga foton du kunde ha fått förstörda.
Kram

Anonym sa...

Håller helt med föregående talare. tycker inte att värdet på paketet har nån betydelse i detta sammanhang. Helt klart skall posten ersätta dig..tycker nog att du skall kräva det. För övrigt är jag runt och kollar upp lite mer vad du pysslar med nuförtiden. Nu kommer ju tyvärr mörkare tider...men fördelen är ju att man kan hålla koll på sina webb-vänner. Kram Irre

Anonym sa...

Kanske läge att kolla en lokal förmåga i Tokholmen typ
http://www.grafifoto.se/sections/

Då kan man gå in med sitt USB-minne och få sina bilder i handen efter ett tag.
Just denna affären är inne på tredje generationen....

Men det är ju här det.. ;-D

Men liknande kanske finns?

Bosse i Götet

gila sa...

Posten måste väl snåla in på allt stackarna! Nu måste de ju höja portot också...

Planerade att göra en kalender med mina kattbilder på Fuji men kom på att de är i för litet format. Suck!

Anonym sa...

Jag har framkallat mängder med papperskopior hos Fujifilm via Nätet och trots en extremt smal och halvtrasig brevlåda så har alla foton varit perfekta.

En god idé är att du
kontaktar Fujifilm och klagar!
Jag har fått hårda pappersark mellan fotona vid framkallning i lite större format, just för att undvika skador.

Några väl valda ord till dom ger säkert resultatet att du får nya foton i ett bättre embalage!

Jag har med framgång fått igenom en del små missar dom gjort....

Det är ju värt att testa för Fujifilm vill inte förlora kunder och vill nog gärna veta sådant här!
Lycka till!

Anonym sa...

Sicken ljuvlig bukett!
Det där med dina trasiga foton är för jä-gt! Här har jag åtminstone fått ursäkt + ett par häften frimärken att trösta mig med. Men då har det inte varit något så viktigt som foton.
Fujifilm brukade jag använda mig av innan jag fick nya fotoskrivaren. De är bra att ha att göra med i såna här fall.
Kram!

gila sa...

Kontaktade inte Fujifilm eftersom det ju var posten som sabbat brevet, men jag skall nog be de om att förpacka med hård pappskiva i fortsättningen.
Nu håller jag på att göra i ordning foton för att låta dem göra en kalender - får se vad det blir!