onsdag, oktober 22, 2008

Dagens nagelvård

Nu har jag samlat på mig nagellack med färg, olja och stärkande!
Så gott som allt från Depend eftersom de är en av de få som
inte innehåller formadelhyd och annat som luktar pest!

Den här gången kör jag med diskret ljusrosa lack.
Unnade mig en proffsig manikyr förra veckan och jag fick
beröm för mina naglar så nu är det ju roligt att sköta om dem :-)
Och i morgon skall jag iväg på pedikyr. Tänker börja med att
skämma bort mig...
Fast tandläkarbesök räknas väl inte till det? Där var jag idag
och kompletterade en tand som det trillat bort en bit av!
Det är inte billigt att ha risiga tänder... 1100kr för en halvtimmes jobb..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var själv och köpte nagellack igår.
Efter hårklippningen blev jag sugen på att köpa det och lite ny make-up ;-)
Fast jag är lite för lat för att hålla på för mycket med naglarna,
men det kan ju vara trevligt att ha lite färger på dem i alla fall.
Blir lite nyfiken på märket Depend du skriver om, för jag håller med om att de flesta nagellack luktar pyton.

Usch...att det ska vara så dyrt att gå till tandläkarn, vilket ju orsakar att många inte har råd att gå fast de behöver det.
Önskar dig en fin fortsatt dag.
Kram

PS, vad mycket bättre kommentarsrutan har blivit nu.
Enklare att kommentera.

gila sa...

Rekommenderar verkligen det märket. Jag mår illa av lukten av de andra och den sitter i i flera dagar!
Nu har jag varit på fotvård - himla skönt :-)
Hade ingen aning om att kommentarsrutan var ändrar - bra att det blivit till det bättre!

Anonym sa...

Men det är ju som vanligt när jag hälsar på här:-)) Verkar snart som två själar och en tanke!

Har fått ont i mina storatår och de naglar som finns kvar på de små är en katastrof så jag tänkte unna mig pedikyr och har hittat en dam som gör hembesök. Kan inte böja min rygg så det är stor kris.

Skulle ringt i fredags men glömde bort och så hittar jag ditt inlägg om just detta!

Så efter att ha läst hur duktig du varit så får det bli ett samtal på måndag och varför inte ta en manikyr samtidigt.
Bäst att skriva en stor minneslapp redan nu och hänga på näsan:-)


Var köper du nagellacket? I butik eller kan man få det hemskickat?
Som den doftallergiker jag är så är det pina att måla naglarna, vilket jag nästan alltid gjort.

Bra med många små flaskor i olika färger, hinner det aldrig torka.
Tack för tipset:-)
Kramen

gila sa...

Nagellacken finns här på Kicks och Lindex. Kolla länken här så kan du leta rätt på var de finns hos dig:
http://www.depend.se/Page.asp?PageNumber=43

Kan inte hitta någon butik på nätet som säljer dem tyvärr.
Lycka till med pedi- och manikyr - det är ljuvligt att skämma bort sig :-)