lördag, juli 12, 2008

Gårdagens beslut

Efter att ha plockat bort nästan allt från hyllorna i
vardagsrummet - och allt på hyllorna på kontoret kom vi
att det inte fungerade att flytta om dem....
Tog ett raskt - nåja - lite ångest - att slänga ut gamla hyllorna,
måla om vardagsrummet och köpa nya hyllor.
Det blir
förmodligen IKEAS Billy.
Så idag har jag ägnat mig åt att städa kontorshyllorna, plocka
upp alla pärmar igen och flytta över saker från hyllorna i
vardagsrummet. Det som inte fanns plats för ligger staplat
lite här och var i köket längs väggarna.
Vad har jag gett mig in på?
Nu måste vi ju skaffa färg, blekgul vill jag ha, Pelle är tveksam...
Sedan röja i resten av vardagsrummet och sedan måla.
Köpa nya bokhyllor, montera dem, plocka dit det som skall vara där
och bestämma sig för var tavlorna skall hänga den här gången!
Ja, jösses - har man inte jobb så skaffar man sig!
Men det här har jag fantiserat om i flera år och nu har
jag ju faktiskt några veckor där jag är rätt så ledig.
Vi får väl se hur det går....

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hit - här finns fler hyllor att städa och dona i ;)

*Kram från skarpsyningen!*