tisdag, juli 15, 2008

Dagarnas jobb

Två av fyra väggar målade och vitrinskåpet urplockat.
Väggfärgen blev blekgul - men så pass blek att det inte
blev någon större skillnad - hade väl tänkt mig lite mer
gult. Men Pelle är nöjd eftersom han ville ha vitt igen :-)
Och inte tänker jag då göra om det... Måla går väl an
men förberedelserna är många och tråkiga.
I morgon är det dags för de två sista väggarna och så skall
jag väl se hur de tvättade gardinerna blir. De ser lite
konstiga ut och verkar inte lika långa som förut...
Nu skall jag kolla upp hur man får Ikea att köra hem
bokhyllor, för tre st Billy är nog mer än vad vi får plats med
i bilen eller orkar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Sicket jobb du dragit på dig! Blir bombsäkert finfint när det är klart. Håller med dig - förjobbet är bara för tråkigt, att måla är inga problem.

Min semester rinner sakta men säkert ut, börjar jobba på måndag... suck! Men först hämtar vi husvagnen så det är den jag ska piffa med i helgen som kommer. ;) Lagt ut bilder av pärlan i bloggen... lånegods än så länge.
Sommarkramar! /Klara