söndag, juli 06, 2008

Dagarnas installering

Äntligen tror jag att jag fått till det!
Många knappar bllir det....
Men det tog ett par dagar...
Vi lämnade tillbaka DVD'n vi köpte först eftersom vi tyckte
att vi blivit slarvigt behandlade. Sonen skaffade en annan
som vi hämtade i torsdags. Bruksanvisning på franska...
Men jag hittade en på svenska på Samsungs hemsida
som jag laddade ner.
Började lite försiktigt i fredags med att installera den
och videon med alla antennsladdar och skartkablar
och hoppades på att de hamnade rätt.
Sonen hade mailat tips om hur, men det var lite nervöst...
Satte igång DVD'n för inställningar - fungerade ju inte!
Gick betydligt bättre när jag satt in batterierna i fjärrkontrollen :-)
Ändrade språk till svenska, ställde in klockan och
autosökte kanaler. So far so good!
När jag ändå var igång autosökte jag kanalerna på TV'n
för att få med alla som fanns.
Sedan vidtog sortering kanaler, först på TV'n och sedan
på DVD'n. Två kanaler vägrade på DVD'n. Men ok - de går
ju att spela in på video om man behöver.
Lördag kom jag på att det går ju inte att spela in...
Suck!
Söndag - nya friska tag!
Lyckades få in kanalerna som saknades och kom på hur
man spelar in och upp program. Puuuh!
Så nu tror jag allt fungerar - utom att TV2 inte går
att spela in på videon och menyn får jag inte fram.
Och nu börjar Pelle mumla om en platt-TV...
Det får nog dröja tills jag tagit igen mig efter den här pärsen!!
Lite duktig känner jag mig :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Men jösses vilken energi du har! Man blir ju knasig på alla dessa manualer som är värre än värst.
Bra jobbat :-)

Jag har gett upp just nu. Videon har pajat, DVD:n är en enkel variant som inte går att spela in på och min TV är tjock som en ballong.

Så det blir först en platt TV, sedan får jag ta resten så att det passar ihop.

Skall ju även ha en plattskärm till nya datorn...suck.
Pengar är ju också en fördel att ha..i massor!

Kram