torsdag, november 15, 2007

Veckans elände

Att jag inte hört av mig här beror på att Pelle är sjuk.
Det var inte lunginflammation. Tyvärr en feldiagnos av en
slarvig läkare. När han inte blivit bättre efter en vecka
åkte vi till Närakuten som konstaterade att han hade hjärtsvikt.
Så nu är han inlagd på Thoraxkliniken igen och de har nu konstaterat
att han har giftstruma vilket orsakat hjärtsvikten. Så nu får han
mediciner som skall rätta till det hela så gott det går.
Så ni kan ju gissa hur jag mår också...

7 kommentarer:

lumumma sa...

Läkare ... ja, vad ska man säga *muttrar bittert*. Hoppas att allt löser sig till det bästa snarast. Stor kram till er.

Anonym sa...

Men det är ju iaf positivt att just den krämpan botas ganska 'lätt'.

Man får bryta ihop och komma igen! (som någon sa).

Kram på er!

Anonym sa...

Oj, vad tråkigt....
Kan tänka mig att både din Pelle och du är oroliga och att det är jobbigt.
Trist när läkare gör feldiagnoser....
Tänker på er och håller tummarna hårt för att medicinerna hjälper och att han mår bättre snart och får komma hem snart.
Stor Kram

gila sa...

Nyss hemkomna och lika trötta båda två. Nu skall jag försöka fixa till alla nya mediciner i rätt fack.

Anonym sa...

Jaha ja, giftstruma.

Välkommen till gänget!

Jag är inne på mitt 12:e år....!

Så prata inte med mig om inkompetenta läkare.

Har just uppdaterat min strumasida.

När det gått så långt som till hjärtsjukdom, då har man oftast haft giftstruman länge.

Intressant vore att få veta hur "giftstrumaläget" var innan den första operationen!?
Be om journalerna!

Vad skall man göra? Bita ihop och ta nya tag.

Önskar er båda allt gott!

Kramar och Tankar...Många !

gila sa...

I dag mådde Pelle så dåligt att vi pratade med Vårdguiden och de beställde ambulans (ej panik så det tog en timme innan de kom).
Varför skriver de ut folk i förtid??
In till akuten, på med alla sladdar och syrgas igen. Nu ligger han på akutövernattning och endokrinläkare skall hälsa på honom i morgon.
Taxikillen som körde hem mig funderade över om detta inte kunde vara en följd av strålbehandlingen - vem vet?
Eller en konsekvens av aneurysmoperationen?
Tror jag får byta ut min glada nuna här...
Har du fått mitt mail förrexten?

.:Klara:. sa...

Å himmel, ingen kul läsning att komma till! Hjärtsvikt?! Dessa läkare! Måste läsa vidare...