onsdag, november 07, 2007

Dagens jubilar

I dag fyller Pelle 70 år. Vad han har fått?
Bil, TomTom, mobiltelefon, Micro Helicopter ,
förmodligen lunginflammation och antibiotika!
Det är mannen som fått allt….
Vi skulle egentligen rymt till Göteborg, bott på ett förstklassigt
hotell, umgåtts med goda vänner och tittat på lite sevärdheter,
båtar och tåg och sådant…
Men i torsdags kväll började han må så dåligt att vi beslöt att inställa resan.
Så vi firar med en stilla oxfil’e, potatisgratäng och en flaska vin vid
köksbordet i stället – om han är vaken och orkar!
*
Vi skall inte fira jämna år – när jag fyllde 50 var vi i London och Pelle åkte
På influensa. När min syster fyllde 60 var hon och jag i London och jag åkte
på den….
När jag fyllde 60 varskodde vi alla att vi var bortresta – men då däckade
Pelle i en bombförkylning. Så den dagen tillbringade jag i total
tystnad framför datorn och som omväxling med en bok…





7 kommentarer:

Anonym sa...

Hipp, hipp hurra från mig!

Synd att Pekke blev dålig på bemärkelsedagen, dessvärre inte så mycket att göra åt mer än att ta det lugnt hemma.

*Kram!*

Anonym sa...

Ursäkta stavningen, hade högerhanden fel på tangentbordet... ;)

Anonym sa...

he he GRATTIS PELLE!

Lustigt nog söpade jag två helikopetrar till mig själver med anledning av dagen i morgon.

Men det hade varit kul på det andra panget! Typ.

gila sa...

Mimo
Brukar inte hjälpa att jag har högerhanden rätt... Och var inte Å och Ä på motsatta ställen förr i tiden? Skriver jämt fel på dem!

K
Tackar! Helikopetern funkar inte som den skall - eller så är det vi som inte gör det...
Visst attan hade det varit bättre som planerat. Men oxfil'en var ok..

lumumma sa...

Grattis Pelle! :)))

Anonym sa...

Grattis till 70..!
Inga dåliga presenter, så jag hoppas innerligt att Pelle blir pigg som en mört inom en snar framtid så han kan njuta av allt fint!

Kramis fr. ett regnigt, blåsigt och mörkt Göteborg!

Anonym sa...

Blåsigt ja,mina två kom på posten dag..det snurrar.

En annan dag kanske.