måndag, november 19, 2007

Dagens utsikt

I dag blev Pelle överflyttad till Endokrinologiska
avdelningen (försök skriva det utan fusklapp...)
Han mår betydligt bättre som väl är, men nu
skall de se till att hjärtverksamheten lugnar
ner sig och att övrig medicinering fungerar.
Jag har sagt ifrån att jag INTE vill ha hem honom
innan han är stabil. Fattar bara inte hur de kan
skriva ut personer som uppenbart är i behov av
vård! Men nu hoppas jag att han hamnat på
rätt ställe för det!
För övrigt fungerade de allmänna kommunikationsmedlen
perfekt idag - kors i taket! Buss, tåg, buss, buss och
vice versa - perfekt timing - inga väntetider. Vad har hänt?
Förmodligen är väl ingen regel utan undantag - och
det var väl i dag :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men jösses då, viken "åk-tur" du hade i dag då:-)

Bra, Gila!
Stå på dig nu och se till att Pelle får stanna kvar på Endokrinologen tills dom tagit ALLA strumaprover som finns,( det finns många)samt åtgärdat det som går, innan dom skickar hem honom.

Inte sjutton kan du ta på dig ansvaret...helt sjukt!

Lycka till!
Kramis, Agneta

Anonym sa...

Från mitt hjärta hoppas att din Pelle mår bättre snart.
Men förstår din oro för om han kommer hem för snart.
Det verkar som om patienter skrivs ut mycket tidigare än vad det gjordes förut.
Kram

lumumma sa...

En hel hög med styrka och varma tankar kommer här. Vad skönt att Pelle mår bättre - och bra gjort att se till att han får vara kvar på sjukhuset. Kram från mej.

Anonym sa...

Inte ska du tänka på mig Gila, du som har det så besvärligt själv......bra i alla fall att han nu får hjälp din gubbe men denna vård, ibland blir jag gråtfärdig när jag tänker på gamla och ensamma som inte har nån som hjälper dem, de borde ha ett filmteam på alla sjukhus så de får lika bra bemötande som i Sjukhuset på kanal 3.......

gila sa...

Tack för all uppmuntran!
Nu skall jag ringa sjukhuset och försöka få tag på någon som kan svara på det jag funderar över och i em tar jag en tur in till Pelle igen.

Anonym sa...

Hoppas du fått svar på dina frågor och att allt är så bra det kan vara!

Många "styrkekramar" från klena mig!
/Agneta