fredag, oktober 12, 2007

Dagens påpekande

Notera hur det blänker! Drabbades av ett ögonblicks energi
så spisen är så fin så! Till och med ugnen och fläktfiltret
är rengjorda. Händer inte så ofta.....
Må det finnas lite energi kvar tills i morgon för då måste
jag först be grannen ta bort sina saker ur vårt garage
och sedan ta bort alla växter ur krukorna, slänga eller
jordslå dem och sedan kånka in krukorna i garaget.
Nåja, inte kånka, baxa upp dem på sonens gamla
skateboard och rulla in dem :-)
Regnar det finns jag i sängen med min bibblabok
på 609 sidor " Molnberget" av Aimee Liu

7 kommentarer:

.:Klara:. sa...

Håller tummarna så det är uppehåll i morgon så du får gjort det du vill.
Kan berätta en hemlis... när jag var i övre tonåren ansökte jag o kom in på en korrespondenskurs för heminredning i Köpenhamn. Tyvärr gällde inte examensbeviset i Sverige så jag avstod - dumt! Hade ju kunnat bygga på senare...
När ungarna var små kom jag in på trädgårdsarkitektutbildning utanför Oskarshamn... det gick inte att hoppa den utbildningen eftersom jag hade varit tvungen att bo där i veckorna i sammanlagt 3,5 år... det kunde jag inte göra mot mina ungar. Så nog har jag en massa ogjort men även en massa gjort ;)
Nu har jag sökt jobb på försäkringskassan i Kalmar... får se om de nappar. Då får jag jobba dagtid o kan ta tåget till jobbet istället för bilen (2 x 6,5 mil/dag) o jag slipper jobba kvällar o helger.
Ha en underbar helg!

Anonym sa...

Den blänker verkligen.. mamma har en sån spishäll, själv har jag en helt vanlig hederlig med vanliga plattor på.
Kul du har en blogg du oxså.. var inom hos Inger och hittade hit:-)
Ha de så fint med allt ditt i morgon då..
Tjingeling

Anonym sa...

Den som spar, han har...:-))Skatebord kommer ju väl till pass nu, men ta´t lugnt med lyften så inte din rygg strejkar.

När man har städat spis med omnejd har man nästan ingen lust alls att laga mat så det blir smutsigt igen.
Ser ju så härligt ut så kanske du kan köpa färdigt från någon liten krog i närheten:-))
Kramis

Anonym sa...

Om du har lite energi kvar efter helgen får du gärna komma hit och fortsätta ;)
Min spisfläkt är så läbbig att jag inte vill ta i den med en tång ens en gång.

.:Klara:. sa...

Ja du... har strul med Surftown verkar det som. Har inte kunnat uppdatera sen i torsdags. Har sett att det står 0 kommentarer, vet ej varför. Har lagt serviceärende på webbhotellet så de får titta på det. Provade precis att uppdatera igen... da nada. Får timeout direkt... och jodå, webbhotellet är nyligen betalat för ett år till ;)
Idag ska jag föröka ta mig till frissan på drop-in, ser ut som ett vildsint troll just nu.
Vill visa upp nya familjemedlemmen Frans. Kattastrof nr 4 som flyttade hit i lördags. En 5-månaders herre... ytterligare en "vill ha men ångrar mig" från äldste sonen. Men nu är det stopp - 4 kattastrofer får allt räcka.
Ha en bra dag!

gila sa...

klara
Det märks tydligt att du har talang för det :-) Tycker du borde försöka få jobba med sådant. F-kassans inredning lär du väl inte kunna göra något åt...
Fick in ett par krukor, resten blir så småningom.

pialotta
Jodå, jag har bloggat ett bra tag, men jag har kör med den korta kärnfulla variante :-) Mao, kommer inte på vad jag skall skriva om...

agneta
Nja, ryggen klarade några krukor men sedan gav jag mig så att jag inte knäckte den. Nu verkar det bli plusgrader ett tag så jag tar itu med resten någon annan dag. Isch, utemöblerna skall ju in också...

mimo
Energin tog slut och spisen ser ut som vanligt - geggig!

klara igen
Jaha, än var ingen bild inne så jag kollar lite senare!

.:Klara:. sa...

Nänä... du får allt vänta till i morgon. Har härjat så mkt med Surftown att jag inte orkar dona mer med bloggen idag. Ytterligare en setback... försökte skicka ett inlägg via mobilen, men Telenor vill inte, påstår att det är DNS-fel. *suck igen*.

Bra att Agneta satt fart på dig ;)