fredag, oktober 26, 2007

Dagens lila

Bilden ser mörk ut, men färgen på orchiden stämmer. Borde
väl tagit bilden i dagsljus - med blixt blev den skär, ju!
Och så här ser den ut i sin helhet. Visst har jag
underbara kunder som kommer med sådana här :-)
Men nu har jag proppfullt - 8½ stycken! Den ½:a
är ett barn till en stor en... Den här ovanför och två har
nya stänglar och resten står lite här och var på tillväxt.
Men nu vill jag inte ha fler - skulle vara trevligt att få
plats med lite andra sorter också!

2 kommentarer:

.:Klara:. sa...

Vilken härlig lila färg! Vaddå vill inte ha fler... skicka ner dem till mig bara... har INGA än...
Jag fick en vacker tavla av en kund igår... skickades till chefen med att brev om att jag borde få rejäl bonus ;)
Sitter på jobbet idag, i morgon o på måndag innan jag får ledigt igen... men vi har det mysigt på helgerna. Det är lugnt o skönt när vi inte är så många.
Kramar!

Anonym sa...

Vilken så vacker orchidé.
Gillar färgen mycket.
De är otroligt vackra blommor.
Ha en fortsatt fin helg.
Kram

Ps. vet inte om jag talat om det redan, men jag har flyttat till en ny blogg och min nya adress finns här.