onsdag, oktober 10, 2007

Dagens äntligen

Våren 2006 ringde vi markisnissen som lovade att komma och
byta tyg på den - hörde inte ett knäpp av honom. Sedan
orkade vi inte bry oss eftersom Pelle genomgick behandlingen
mot prostatacancern. Och i våras tog vi nya tag:
11/5 2007 lovade han komma och hämta den - dök upp den 18/5
efter några påringningar och tog ner markisen.
Vi ringde ett antal gånger för att fråga när den skulle
bli klar, sedan blev ju Pelle dålig i juni och allt annat
kom i skymundan. Ingen markis i sikte. Ringde 16/8 och 10/9
och fick diverse bortförklaringar - den hade kommit bort....
Hur nu en så stor sak kan försvinna? Nåja, efter några samtal
till dök det upp två män i kväll och monterade upp den...
Bättre sent än aldrig - men jag skulle trivts mycket bättre
på kontoret i om jag sluppit ha persiennerna neddragna så
fort solen tittat fram. Det skall bli mycket intressant att se
hur mycket fakturan är på.... Han har lovat att reducera
den, men vi får väl se vad det blir!
Tandläkarbesöket avlöpte fort och enkelt - bara en plomb
som lossnat. Åter för helkontroll i november, så då får vi
väl se vad han hittar då!
Och i natt är det visst risk för frost och ev. lite snö så jag
har plockat in lite krukväxter som kanske överlever.

2 kommentarer:

.:Klara:. sa...

Får hoppas att fakturan minskats ordentligt - den väntan blev liksom lång den. Men nu har du solskydd igen o fint blev det.

Borde också lära mig att ta sprutor men jag hinner alltid få diverse flunsor innan jag får tummen ur. Fick du en spruta mot lunginflammation?! Visste inte ens att det fanns. Hörde att nu kan man vaccineras mot cervixcancer också - tur det går framåt.

Hostan o snuvan sitter som en igel o halsen är fortfarande illröd. Fjärde dagen hemma, blir till att jobba fre-söndag antar jag. Ska iaf testa i morgon. Inte lätt att prata m folk i 8 tim med denna hosta.
Ha det gott!

Anonym sa...

Hahaha...........
om man är riktigt duktig kan man tappa bort hur stora saker som helst.

Tack Polisen i Malmö, som letat rätt på min bil, två gånger! Första gången som 'nybörjare' på stan. Med plånboken fullpackad och en vansinnig shoppinglust ställde jag Golfen i ett P-hus och sen rusade jag in och ut genom alla
varuhus och affären. Utan att ha en aning om vilket P-hus jag ställt bilen i. Typisk lantisfasoner! Men poliserna hittade den, efter att jag ringt hem och frågat om mitt bilnummer!

Andra gången var jag på fest i Malmö och tog Taxi hem och märkte dagen efter att min bil inte stod på sin plats. Då hittade dom den
utanför polishuset.

Din markis kommer nog att bli gratis, dom har ju fått låna den hela sommaren.

Den förvirrade Novisen