onsdag, september 19, 2007

Dagens Vista

Sisådärja! Det mesta fungerar med ny dator och med
Windows Vista. Vad skulle jag ta mig till utan ett datageni
i familjen? Han har t.o.m fått mitt redovisningsprogram att
fungera, trots att det enligt utgivaren inte skall göra det...
Nu behöver jag bara hjälp med att få Frontpage att förstå
när jag vill publicera och att fatta hur man ändrar sökvägar
till en del. Och endera dagen skall jag väl kunna koppla bort
gamla datorn och återlämna nätverkskabeln till grannen :-)
Notera att du kan se när bilden togs - kolla på den skära
figuren uppe till höger. Har också lagt in en kalender och
ett noteringsblock - och lärt mig att de kallas för Gadgets!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till den nya datorn.
Det var inte så länge sedan jag skaffade ny också och med Windows Vista.
Jag har också samma gadgets förutom klockan.
Man ska tydligen kunna ha en hel del intressant där.
Konstigt att ditt Frontpage inte förstår när du vill publicera.
Jag fick inga sådana problem.
Det är en hel del nytt med Vista, men nu trivs jag mycket bra med operativsystemet.
Åter igen grattis.
Kram

.:Klara:. sa...

Vi provade Vista när det precis kom ut och då buggade det på tok för mycket så det åkte ut. När det är dags för nästa dator blir det Vista igen.

Köttbullar... inte riktigt min grej, det får karln fixa så här existerar inte mammas/farmors köttbullar utan det blir pappas/farfars. ;)

gila sa...

Frontpage fungerar säkert, men eftersom datasonen har full koll så ordnar det sig säkert! Jag bara nickar och ler och förstår ingenting...

Köttbullarna var en sällsynt grej för min del! Det är alltid Pelle som fixar sådant annars. Men de blev goda!