fredag, september 15, 2006

Dagens hämtningar

Först åkte vi och hämtade ut mina nya glasögon.

De är närprogressiva (svårt ord..). Så nu håller
jag på att vänja mig vid att sitta på vettigt
avstånd från datorn - med rak rygg - istället
för att sitta som en märla med näsan i bildskärmen :-)
Det är svårt - rätt som det är märker jag att jag lik
förb*nnat lutar mig framåt fast jag inte behöver...

Sedan åkte vi och hämtade hem våra nylackade
skåpluckor och blev jättebesvikna. Det här med
att välja färg är svårt. Vi hade bestämt en halvljus
gråblå ton - men jösses så blaskigt det såg ut när
vi fick hem dem. Och den vita färgen runt om har
ju gulnat, så kontrasten blev inte så lyckad.
Men ljusare blev det, och handtagen är fina...
Så vi kör väl med det här ett tag och står vi inte
ut får vi väl lämna in dem för lackning igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen där ser man så du har oxså blivit med blogg. Va kul. Denna sort av blogg hade jag oxså innan den som jag har nu.
"Glojärn" som vi säjer här nere är ett måste för mej oxså.. blir sämre och sämre ju mer man befinner sej här framför Tilda.
Jag sitter oxså rent fel, man har en lutning på kroppa och så vill man bara längre fram fast det inte alls behövs. Måste nog tänka på det lite mer.
Ha de nu så gott och tack för lövet. Man behöver inte spika upp det jag skickar i mail.. det vet du väl :-)
Kram på dej

Ferlina sa...

Så tråkigt, att du blev besviken på luckorna, måste ju vara ett vågstycke att få dem lackade borta och inte kunna jämföra och ev. ändra sig.

Du får väl ta in andra färgklickar i köket, nya gardiner, ett färgstarkt foto på kylskåpsdörrern etc.

Själv har jag satt in en vit rottingstol i badrummet. Men det blev precis, som jag tänkt mig. :^)