lördag, augusti 21, 2010

Sommarens invasion

Det kryllar, eller hoppar en massa gräshoppor överallt.
De lär visst komma från Ryssland så jag har inte
brytt mig om att försöka konversera...
Och i går klev jag på något mjukt och äckligt i 
grovköket- det var en mördarsnigel som hade
tänkt komma in och hälsa på! Urrk!
Ja, jag vet att jag varit usel på att blogga,
men lusten kommer och går.
Har läst, löst korsord, spelat spel, jobbat ibland och grävt i
trädgården - ett evighetsjobb eftersom skötseln varit
synnerligen dålig i flera år och det får jag igen för nu!
Det är mitt spännande liv :-)

4 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Men oj....först var det de ryska björk-lössen som kom... och nu gräshoppor...
och dessutom de äckliga mördarsniglarna...
inte kul alls...kan tänka mig att de inte är välkomna in ;-)

Det har varit lite sparsamt bloggande lite här och var under sommare lite överallt,
men det blir nog mera fart senare på hösten och på vintern.
Ha en bra fortsatt helg
kram

Anonym sa...

;)

Från Götet

gila sa...

I kväll fick jag fånga en gräshoppa i köket och slänga ut - börjar bli rena Zoo-et här tror jag!

Agneta sa...

Hej!
Men usch då, gillar inte alls den typen av ohövliga gäster. Det räcker så bra när jag upptäcker en liten fet äcklig silvermask vid badrummet...urk! Men då åker sprayflaskan med ättika fram och vips så är den stendöd:-)Nöden kräver uppfinnigar!
Annars så klagas det på flera bloggar just nu över mygginvasion. Tur att jag inga träffar på, för dom söker upp mig på mils avstånd, då mitt blod är mycket tilltalande :(
Ha dé i ditt Zoo...
Nattiskramar, Agneta