tisdag, augusti 03, 2010

Årets semester

Pjaaa, så här såg det ut både på ut- och hemresan...
 Hotellet är bra, snygga rum och sköna sängar.
Ingen service över sommaren så vi fixade egen frukost
och den mat vi behövde.
Men ägarna tittade in ibland för att se att vi hade det bra.
Man får roa sig så gott man kan - samhället är tvärdött
under industrisemestern och det var dessutom helg!
Så vi tittade på Krösatåget - snyggt tåg!
Och tog kort på en skylt.
Hälsade på en 94-årig konstnärinna som min syster
och jag växt upp med som grannar.
Marinkårens ungdomsorkester som av någon anledning
paraderade och spelade för ett så gott som heltomt
samhälle!

3 kommentarer:

Agneta sa...

Miljöombyte förnöjer, sägs det ju, så då var det väl det saken gällde.
Pelle har kikat på tåg förstår jag och du hälsat på gamla bekanta och vädret....tja, vad ska man säga om den vägbilden!
Inget "hålligång" av större mått tycks det mig, men lugn o ro är ju också skönt ;-)
Kramen, Agneta

Anonym sa...

Jag ar en gammal svensk tant i Nordvastra USA som kollar din blog. Jag var ocksa i din arbetsbranch (heter det sa) i over 40 ar.
Pensionerad sedan 2000
Skont att inte behova ga till kontoret nagot mer! Ha en harlig fortsattning pa
sommaren.
Anna-Greta

gila sa...

Agneta:
Ok för miljöombyte för att det är så himla skönt att komma hem igen :-)

Anna-Greta:
Så jättetrevligt att du tittar in!
Jag är också pensionerad sedan två år tillbaka men eftersom jag har eget företag så fortsätter jag jobba i alla fall! Och jag har ju kontoret hemma så det är nära dit...
Just nu är det härligt väder här. Lagom varmt, sol och moln om vartannat så det är jätteskönt.