lördag, maj 01, 2010

Dagens irrfärder

Började med att vi skjutsade min syster min syster
till Arlanda fvb till Sicilien och det gick ju bra!
Sedan skulle jag lämna in en bibba deklarationer.
Åkte till gamla vanliga inlämningsstället i Solna -
igenbommat... Åkte vidare till nästa inlämningsställe
i Tensta och hamnade på en byggarbetsplats...
Så det slutade med en tur in till Stockholm till
Klara Vattugatan där jag så småningom hittade
ett brevinkast som det stod Skatteverket på!
Det är tydligen så att alla måste e-deklarera och
gör man inte det så får man lida för det!
Så jag får ta en funderare till nästa år hur jag skall
få mina kunder att med mitt bistånd fixa sina
deklarationer med alla bilagor via nätet.


7 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Oj...har det blivit så krångligt för de nu som inte deklarerar via nätet.
Förr fanns det ju ställen lite överallt där man kunde lämna sin deklaration.
Men visst är det behändigt att deklarera via nätet, men det är ju inte alla som kan det.
Tekniken är bra...men människan måste ju få tid att hänga med också...
Ha en fin fortsatt helg
Kram

gila sa...

Ja, det blir mycket krångligare för mig och mina kunder eftersom jag först måste göra bilagorna för verksamheten och sedan ev ändringar i vanliga deklarationen och sedan hjälpa dem att föra in rätt på webben. Men det funderar jag på till nästa år!

Anonym sa...

Vad jobbar du med `?
Kan tänka mig att det är svårt att hitta lådor att lägga ner dem i...

Ha en skön söndag !
Kram

gila sa...

Hej Anonym!
Jag har eget företag som redovisningskonsult som hjälper företag med redovisning och deklarationer. Så det blir en bibba deklarationer som skall lämnas in!

Irre sa...

tänk vad lycklig jag är som bara behöver fixa EN deklaration...tycker lite synd om dig, men samtidigt inte för det är ju ditt jobb...hihi

gila sa...

Det går ju an så länge jag får betalt för jobbet :-)

Maria sa...

Ha en underbar dag :)