onsdag, november 18, 2009

Dagens kommungnäll m.m


(Klicka på bilderna för större format)
Ringde vår trädgårdsskötare som kom över och
skakade på huvudet! Just nu är det ju inte alls
läge för att klippa ner något och dessutom är det
fri sikt överallt eftersom inga blad finns kvar.
De får det jobbigt med att göra något åt det för
detta lär väl gälla c:a 200 hus bara i det här området.
Och i hela kommunen - ja jösses! Undrar om jag
får böter eller får sitta på Hinseberg ett tag?
För övrigt lyckades vi pricka in vaccinationen mot
idag och jag känner inget av den - lite öm bara.


4 kommentarer:

Agneta sa...

Var här tidigare i kväll men då fanns enbart musen på plats och nu är det en gris också, ser jag. Klipper du häcken också, så har du snart en hage för djuren, som är synliga för förbipasserande:-)
Gila´s Zoo! Ha ha ha!
Nä, allvarligt talat så är det en bra idé att ha låga häckar utmed utfarten för det är lurigt för alla, vuxna eller barn.

Så bra att du vaccinerat dig så jag får höra hur dina lungor/luftrör/allergi klarar giftet ;-)
Kanske det är min tur sedan. Har inte hört något från nya VC, men jag kanske ska ta och försöka gå dit utan förvarning. Om benen bär, alltså. Om dom har kommit igång med labbet alltså.

Men visst har jag shoppat fina handdukar i svenskvävt hellinne, kanonbra julklapp till barnet. Duken har tydligen gammal Blekingevävteknik. Får nog läsa på lite bättre vad det är jag köpt. Så dags nu:-)

Ha det så bra och hojta högt om du känner av sprutan ;-)

Kram, Agneta

gila sa...

Det börjar bli dax att hämta in min halva vovve också och komplettera zooet(?)
Just nu kl. 23:30 är jag ganska öm runt sticket men annars känns det ok!
Att vi blev vaccinerade i dag är tack vare en bekant till Pelle som vi träffade på ICA och som berättade att han gjort det idag. Vi trodde att det inte fanns något vaccin så vi har avvaktat. Men vi gjorde ett besök på vårdcentralen och det gick bra.
Kolla på Vårdguiden för där finns information om din vårdcentral har vaccin.
Nattinatti

Anonym sa...

Själva klagade vi (och många fler runt om) i måndags över att kommunen vill bygga ett "hem för multihandikappade" i vår lilla tidigare naturförklarade skogsdungeravin som samtidigt har strandskydd.

Hur roligt är det för hyresgästerna eller oss?

Den som överlever flunsorna får se...

Han i Götet

(Påpekar att det är byggnaden,inte hyresgästerna, vi protesterar emot...)

Inger Maryissa sa...

Tack snälla för tipsen på var man kan göra en fotobok.
Ska kolla länkarna du gav mig.

Hoppas det ordnar dig med att klippa häckarna
Och skönt att du inte har några speciella kännigar efter sprutan.
Jag väntar här fortfarande på att kunna få ta den

Ha en bra helg och med förhoppningsvis bra väder.
Kram