söndag, november 08, 2009

Dagens fynd

Tyckte väl att soppåsen såg konstig ut och se vad jag
hittade! Den hade tydligen tagit sig in under locket men
inte kunnat tasig ut igen. Visst är den söt :-)
Bar ut hinken och släppte ut musen i dungen.
Den hade gått hårt åt påsen. Nåja, det är bara att acceptera
att det är dags igen och se till att inget ätbart ligger framme
över natten. Vi har alltid besök av dem över vintern. Får väl
skaffa fällor igen tror jag - eller så lever vi med dem....
Det var ju lugnt när vi hade katter förstås.

Åsså en Grattiskram på födelsedagen
till han i Götet :-))

6 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig att musen mumsade inne i soppåsen, men ville nog ut till slut ;-)
Ja, när man har katt så håller nog mössen sig mera borta, eller åtminstone blir det några färre ;-)
Kram

Anonym sa...

Tack!

(Han i Götet)

Agneta sa...

Kan inte alls se något gulligt med sådana djur. Sprider div. bakterier gör dom väl, så dags att skaffa/låna en katt igen. De där små rackarna har ju en förmåga att bli "smala" och ta sig in överallt och gnaga på både elektriska ledningar m.m. Råkade dottern ut för på torpet.

Nä, tacka vet jag de enorma vattenråttorna, från Mölndalsån, som ibland kommer på promenad här utanför.
DET, är rejäla saker det:-))

Kramen, Agneta eller kanske jag ska börja skriva:
(Hon i Götet) för att skoja lite med Han i Götet :-))

gila sa...

Får nog lov att skaffa musfällor igen. Nu är musen - mössen? - så sura på mig för att det inte finns något ätbart att de försöker gnaga i sig locket till sophinken!
Skall väl skaffa lite enris igen och lägga in för det skall de visst inte gilla.

Agneta sa...

Håller du fortfarande på att jaga möss?? Eller är det tvätrom :-))
Ha dé!
Kramen, Agneta

gila sa...

De har hållit sig lugna ett tag. Inga sopor inomhus över natten längre. Men blir det kallare så kommer de nog igen i alla fall!
Fällor införskaffade för säkerhets skull.
Annars har inget särskilt hänt så jag har inget att skriva om utom byte av kontantkort till abonnemang på mobilen som strular...