fredag, juni 05, 2009

Dagens glädje och lite till!

Här är färskaste tillskottet i familjen!
Ett litet pojkbarnbarn född kl 07:39 i dag :-)
Och här är nybytta element. Har bytt så gott som alla
i hela kåken och såklart var de mindre än de gamla...
Så nu har jag kravlat runt och målat runt kanterna
(efter jag tog bilden...)
Trodde du att vi skulle få det lugnt och fint på
gatan nu? Hur tror du att det låter när takpannor
från två hus kastas ner i en container kl 7 på
morgonen??? Men i dag kom de med nya takpannor
som håller på att läggas. Och hittills har ingen
av jobbarna trillat ner från taket :-)

7 kommentarer:

Harriet numera violen sa...

men grattis! tittar in till dig lite nu och då så jag har inte glömt bort dig om du tror det.........:-)

irre sa...

men såååå söt...bara att gratulera dig till ett sådant praktexemplar till barnbarn. ljudet från takpannor...näää det kan jag vara utan...hoppas gubben "frisknar på" sig så ni kan njuta av sol och sommar istället för sjukdomar och oväsen...kram Irre

Agneta sa...

Gratis till nya barnbarnet som ser jättegosig ut. Praktexemplar!
Rena babybomen, Klara har just blivit farmor igen:-)
Jag får vänta ett tag till för det gick lite galet, om man säger så :-((

Duktig är du som målar och släpar säng till sonen m.m.

Hoppas solen skiner på dig så där lagom, för här nere i Götet är det kallt som attan.
Kramen, Agneta

gila sa...

På lördag skall vi nog iväg och titta på underverket :-)
Men vad skall man hitta på för present? Får tänka till lite tror jag.
I dag har de börjat fylla igen hålet utanför. Tror jag kommer att sakna det :-))

Klara sa...

Grattis till tredje barnbarnet! Ja du ska då alltid vara värst! ;)

Hoppas att maken kryar på sig snabbt. Inget kul att vara sjuk och inte kunna njuta av sommaren.

Nu ska jag iväg och nosa på mitt nya barnbarn. Ha en härlig dag!

gila sa...

I dag har vi träffat en ny läkare och det verkar positivt!

Och på lördag skall vi in och nosa på vår nykomling :-)

Agneta sa...

Låter ju bra att det finns läkare som kan sitt jobb och som är anträffbara när man behöver dom. Lycka till med den nya och hoppas han kan se till så att Pelle håller sig i god form.
Ah, så gott att få beundra nya barnbarnet:-)
Kram, Agneta