söndag, juli 01, 2007

Hittade en affisch på det jag skall
gå på den 29 september.
Pelles förbättring går framåt. I dag blev
han sur på två sköterskor som väckte honom
lite abrupt... Dessutom vägrar han att äta
sjukhusmaten och han har min fulla förståelse!
Den är tråkig och luktar inte ens gott! Så nu
skall ungarna och jag smuggla in mat åt honom...
Han får väl vara kvar på avdelningen veckan ut,
och sedan får han komma till Röda Korsets sjukhus
för rehabilitering - hur länge vet vi inte. Men där
hoppas vi på att maten är ätlig!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vadå...delerium:-))) Ja ja, läste väl fel i hastigheten, fin cirkus lär det väl bli i stället!

Hm, smuggla in mat är väl inte tillåtet? Dom brukar vara lite kinkiga med salt ( njurarna ) och annat godis. Men försöka duger ju.

Hoppas han får det bättre och mår bättre på nästa ställe. Ser ju bra ut på hemsidan, i alla fall!

Det tar väl sin lilla tid att återhämta sig men sedan blir det väl fest varje dag, hoppas jag:-)

Tankar många till dig vännen!

.:Klara:. sa...

Å jag som trodde att han skulle få åka raka spåret hem efter en längre tid på sjukan... men det blir alltså en anhalt till innan... aja - bara han blir frisk så. :)

Anonym sa...

Heja gila,
bli en 'sjukhusmarodör'! som jag.

Ta med dig kaffekorgen till nästa besök. Ladda den med glada muggar,
TV-kannan full med gott kaffe och som pricken över i, det som gör att personalen vallfärdar till hans rum, nybakade kanelbullar! Som doftar som mmmmmmmmmm........
Jag brukar lägga dom varma bullarna i en handduk så dom är lagom ljumma till kaffet. Ta med muggar till dig själv och ev. rumskompisen/arna. Det brukar uppskattas. Och ännu har jag aldrig blivit 'portad'.
Jag tror kanelbullar är som specialmedicin för njurar.

Hoppas rehabiliteringsstället är trevligt och att det blir ett kortvarit besök. Kanske tillfälle att bygga ett eget 'Turning Torso'
hahaha..........

Novisen

gila sa...

I morse kom han till Röda Korsets sjukhem och det var en stor besvikelse! Skall väl blogga om det...

Jodå, Pelle fick korv och pommes frittes i går kväll - men han åt visst inte så mycket - men det lilla han åt var godare än sjukhusmaten :-)