måndag, juni 12, 2006

Kvällens doft


Önskar jag kunde förmedla doften av kaprifolen - den
är ljuvlig nu på kvällen.
Jag upptäckte rymlingen i går. Den har funnits uppe bakom
pergolan i alla år, men hade tydligen bestämt sig för att
hjälpa till med att gömma den eländiga trappan som finns
under allt grönt här :-)
För övrigt kan jag berätta att lättnaden över att
skatteredovisningarna var klara, var så fel, så fel!
Upptäckte i eftermiddags att jag glömt en. Pinsamt,
pinsamt. Så nu får jag lov att snällt betala kunden
för den straffavgift han åker på och ränta för
försenad betalning.
Ack ja - det är smällar man får ta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är här och besöker din blogg, och såg du skrev om Kaprifolen.
Och kom ihåg hur mycket min mamma tyckte om denna blomma.
Själv har jag aldrig haft någon eller kännt doften av den, men det måste vara fint på sommakvällarna.

Ferlina sa...

Mitt starkaste kapriofolminne är när vi kom med båt mot Ramsö i Kosterskärgården. Vi kände kaprioldoften innan vi såg ön!

Visst är det en av de ljuvligaste dofter som finns, men man får vara uppmärksam, för kaprifolen är en otroligt stark lian, som tagit livet av åtskilliga buskar och träd. I min pappas trädgård bröt den till och med sönder en piskställning.