torsdag, juni 22, 2006

Dagens lilja

En lilja vet jag att det är,
men vad heter den?
Fin är den i alla fall, och
växer lite här och - som det
mesta i min vildvuxna trädgård!
Den duger väl bra som en Midsommarhälsning till dig!
(Klicka för större bild)

Den här hittade jag i rabatten för en stund sedan.
Så här blev den när jag petade på den - sedan tog
jag den i ett papper och slängde den i soptunnan.
Kunde inte förmå mig till att ta död på den med att
klippa itu den...Urrrrk! Det är väl en s.k mördarsnigel?
Den första, men förmodligen inte sista jag hittat!

Ooops! Det verkar visst ha varit en oskyldig skogssnigel.
Skall jag plocka upp den ur soptunnan och be om ursäkt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nyfiken på hur det gick för "lilla" snigeln...bad du om ursäkt? Plockade du upp den ur soptunnan?
Har också provat Listerine på tandhygienistens inrådan...aldrig mer! Har gått över till snälla Zendium istället - samma verkan men bränner inte loss tungan o tandköttet.
Ha det gott i sommar!

gila sa...

Jodå! Hittade den när den lyckats kravla ut ur soptunnan - och det var en prestation :-)
Bad om ursäkt och hoppades på att den skulle vandra iväg till ett trevligare ställe...
Listerine är häftigt! Känner mig som en eldsprutande draket efteråt - så det måste vara väldigt nyttigt!

Anonym sa...

De orange liljorna ser ut som de jag har på balkongen, fast mina växer lite annorlunda.
Och det konstiga är att de övervintrat på balkongen i flera år, och de är så vackra.
( Bild på mina liljor finns på min sida: Bilder, på min hemsida )