torsdag, december 08, 2005

Dagens väntrum

Åkte iväg tidigt eftersom man aldrig vet
hur trafiken är i den här sta'n. Kom i så
bra tid att vi hann fika först.
Sedan träffade vi den läkare som skall
operera och som förklarade proceduren.
Det blir titthålsoperation, tackolov, och
Pelle behöver bara ligga inne ett dygn.
Sköterskan tog EKG och diverse prover,
och sedan blev det en träff med
narkosläkaren som också förklarade
sitt jobb. Alla verkade mycket proffsiga
och vänliga och det känns skönt!

Men KS Huddinge är stort! Gå vilse där är nog inte alls svårt!


4 kommentarer:

Ferlina sa...

Ja, man blir verkligen väl omhändertagen även på jättestora sjukhjus, det är min erfarenhet.
Hoppas allt går bra! Ett dygn låter nästan lite snopet. Jag låg tjugotre. Fast det var ju inte samma operation - mer än rent "geografiskt" då. ;^)

Ferlina sa...

Apropå att gå vilse.
Jag måste ju lägga till att jag åkte väldigt mycket säng. Alltid skulle man ner i kulverten för att komma mellan de olika byggnaderna. Detta gjorde att jag trodde att allt, utom mitt eget rum, låg i källaren. Jag har än idag svårt att acceptera att avdelningen där jag går på datortomografi ligger precis intill den där jag lungröntgades så många gånger - på tredje våningen!

Anonym sa...

Skönt att höra att det gick bra idag.
Och det måste vara en lättnad att det bara blir en titthåls-operation och ingen större operation.
Och behöver bara ligga inne ett dygn.
Hoppas det inte blir alltför jobbigt och besvärligt efteråt, så ni kan njuta lite av julen.
Kram

Anonym sa...

Sedär ja...informationen var ju av bästa kvalité:-)
Bara en så´n sak underlättar betydligt.

Nu är det inte så långt kvar som tur är men att bara stanna 1 ynka dag...nya tider.

Man må vara i bra kondition numera när man skall hem på störten för att skötas om av anhöriga.

Nåväl, allt går säker bra för jag håller både alla fingrar och tår och mer därtill:-)

Kram på dig vännen!