fredag, oktober 02, 2009

Dagens fönsterbyte

Så var det dags och så här såg det ut före.
Alla köksfönster borta - viss temperatursänkning förekom!
Så även i vardagsrummet.
Så vi rymde till Jungfrusunds restaurang på Ekerö
och åt kalvburgare med coleslaw, ost, sås ,grönsaker
och pompa. Hmmm - ingen dietmat precis och det känner
jag av. Men jag skall ingenstans på ett par dagar så....
Snyggt som bara den och så småningom skall vi väl
få upp gardinstänger och gardiner också!
Men det saknades lister till kontorsfönstret så det skall
de fixa nästa torsdag medan jag är på S:t Görans
sjukhus och blir opererad för inkontinens.
Det gick med en himla fart. Snickarna kom kl 9, tog lunch
2 timmar och var klara kl 16. Snabba, duktiga och
himla trevliga :-)

5 kommentarer:

Agneta sa...

Du har lunchat gott ser jag och om snickaren behövde hela 2 tim. för sin fikapaus så var han väl iväg på krogen han med :-))
Det är alltså 3-glasfönster i annan modell ni satt in nu eller vadå?
Dags för Doobidoo, hör jag fr. TV:n...NU!
Kramen, Agneta

gila sa...

Fönstren var från 1965, tvåglas som måste säras på och tvättas fyra sidor på. Dessutom otäta och dragiga. Men nu är det täta tvåglas och de var så fina att jag banne mig inte tänker tvätta dem på minst ett år!
Dobidoo är jag så trött på, så. Men Skavlan skall jag njuta av :-)
PS Fick svar av en sköterska idag. Ingen bakterie utan virus. Så ingen antibiotika utan bara hostmedicin.
Sluta röka? Det där hörde jag inte....

Anonym sa...

Snygga fönster! Å inte behöver de putsas från alla håll o kanter heller. Jag byter visserligen till att få putsa fyra sidor mot två per fönster nu, men de gamla blir åtminstone rena vilket mina nuvarande inte blir då gasen gått ur och de är "immiga" på insidan.

Den där lunchen ser underbar ut! *dregel* Tror det är dags för frukost, magen knorrar.

Sluta röka? Vad är det för något? ;)

Hoppas operationen går väl och gör nytta! Kram!

Agneta sa...

Här har jag tvåglas i halva lägenheten som skall "saxas" och så är det meningen att armarna ska bli låååånga om dom ska blir rena på utsidan.
Innåt gården fick vi fina treglas (!) men ut mot gatan och avgaserna, där rasar de gamla fr.1950 snart ner. Snacka om drag:-(
Wallenstam påstod att pengarna tog slut! Nu igen!

Var på nyöppnade Vårdcentralen snett över gatan i dag för jag har rispat upp hela gommen med hjälp av en krispig brödkant så det blödde och gör skitont.
Nåväl, läkaren undrade om jag röker och dricker kaffe?OM jag gör!
Det är alltså rökningen som gör slemhinnorna i munnen så sköra påstår han. Jag påstår att skär man sig i munnen så är det naturligt att det blir skador, rökare eller ej:-)
Så det blir sköljning med antibiotika när hemtjänsten åker till apoteket på onsdag. Får vara utan mat till dess.
Ack ja, vad ska en nervig o klen människa som jag göra?

Slutar jag röka nu så dör jag av abstinens inom loppet av någon månad. Fortsätter jag så utvecklas min KOL ännu mera, men jag tror att jag lever lite längre i alla fall och har trevligare?? Försvar finns det gott om :-)

Lycka till med operationen och hoppas innerligt att du blir bra av den.
Styrkekramar i massor!
/Agneta

gila sa...

Är folk som inte röker aldrig sjuka eller gör sig illa? Bara undrar...
Hostmedicinen jag fick gjorde susen!
Den innehåler bl.a etanol - sån't som bussarna går på :-)
Vi har äntligen fått tag på en seriös läkare. Tyvärr är han bara kvar till jul så vi får njuta av honom så länge det går. Noggrann, tar sig tid och är trevlig.
Och i morgon skall jag ägna mig åt noja för torsdagen. Men det blir ju ungefär samma sväng som förra gången så jag vet ju hur turerna går. Alltid något!
Men en sak är säker - aldrig chocka magen med sträng diet och sedan vräka i sig det jag gjorde i fredags.
Lördagen var inte kul om man säger så....
Så nu är det bara te och kokta firrar och pippiar igen som gäller!