måndag, augusti 07, 2017

ska väl förklara varför jag inte skrivit något på länge o varför jag inte skriver stora bokstäver.
min man, pelle, var ju sjuk i tolv år. han avled i augusti 2016. de sista åren var väldigt jobbiga,
dels för hans del och för min som inte heller var frisk. sedan hittade min syster en jättefin
tvårummare på nb, två portar ifrån hennes. så det var ju bara att slå till...
flyttde in i början av januari med hjälp av mina söner med fruar. att flytta från 125 kvm till 89
är inte lätt... mycket fick säljas o slängas. vet inte riktgt vad som kommit med än eftersom
jag inte kan ta mig ner till källarförrådet. jag går(släpar mig) med rullator inomhus och utomhus
blir det rullstol. min diagnos fick jag efter lång tid,  Corticobasal Degeneration (CBD) vilket går
under gruppen atypisk parkisonism. det har slagit si på högra sidan så jag kan inte göra något
med högra handen bl.a. så det här skriver jag med vänster hand - och det tar tid....
så nu vet du varför jag inte skriver mer.

1 kommentar:

ksblogg sa...

Hej Gila Jag skall få ställa ut min konst på museet i Ö-vik i Januari. Så håller jag på att sälja min villa och flytta till en 2 rummare. Så har jag också rullator.för att kunna sätta mig och vila. Vad kreativa vi var med allt html.
Kram Karin Sjödin