tisdag, juni 14, 2011

Dagens fråga

Vad kommer det av bli av de här?
De små taniga i bakgrunden är "Blomman för Dagen" 
som jag sådde frön till, men satte ut för tidigt.
Men vad är de undre?
Hittade en påse där jag samlat frön från förra året och
skrivit "Blomman för Dagen" på den.... Men de ser ju
inte alls ut att bli något sådant. Skall ju bli spännande att
se vad det blir - men är det någon som kan tala om för
mig vad 17:on det är!
Klickar du på bilden kan du granska de närmare.
2011-06-15 Nu vet jag! Hittade en bild på plantorna och
det ÄR rätt sort - så nu är det bara att vänta
och hoppas på massor av blommor!

3 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

tyvärr så vet jag inte vad det är.
blir spännande att få veta när de växt färdigt
så det kanske bara är att vänta och se :-)

Agneta sa...

Jasså, du går i väntans tider? ja, på blommor...! Men det krävs väl sol o värme? Av den varan lär det bli illa ett bra tag framöver.
Ska bli kul att se vad som dyker upp ur din vackra blå ytterkruka.
Lycka till!
kramen

gila sa...

De växer fortfarande. Har spritt ut dem i flera krukor så jag hoppas att de hinner bli stora och blomma!