måndag, januari 05, 2009

Dagens klagomål

Jotack, Pelles hand är så gott som bra igen!
Men jag undrar fortfarande vad det var som var fel?
Min egenställda diagnos blev att han lyckats få ett
giktanfall i handen. Fanns ju inget sår som kunde ha
infekterat. Det började med lillfingret och sidan ner
mot handleden som svullnade och blev ömt. Sedan
spred det sig till hela handen. Nu har han ätit antibiotika
men ingen vet om det är det som hjälpt eller om det
gått över ändå. Senaste dagarna har han också tagit
Diklofenak som är inflammationshämmande och som
han brukar ta när han får gikt i tån. Pekfingret är
fortfarande lite stelt och svullet men nu har han fått
på sig vigselringen igen!
Det är tyvärr ingen ordning alls på vår vårdcentral
längre. Ingen vet om den skall bli privat eller ej och
både vår förra husläkare och den vi haft senast har
slutat. Så nu är det bara stafettläkare och de läser ju
inte in sig på patienterna och inte kommer man ihåg
att snabbt referera allt - speciellt inte i Pelles fall...
Det var det, det!
Själv sitter jag med krångeljobb som skall stämma.
På onsdag skall jag till tandläkaren för att ta det
där vidriga avtrycket som jag får panik av och på
fredag skall jag till Sabbatsbergs sjukhus för
undersökning och ev ett mindre ingrepp så småningom.
Sedan blir det nytt tandläkarbesök för att sätta in
nya tänder i underkäken.
Pfuiii - må den här månaden gå snabbt :-(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket elände med Pelles hand! Inte klokt att man måste ställa diagnos själv, snart finns det ju inga kompetenta läkare kvar. Min erfarenhet!

Kan vara en god idé att Pelle tar telefonkontakt med de läkare som behandlat/opererat honom för allt annat elände han haft. Kan ju vara någon biverkning eller annat.

Men har upptäckt att det finns en hel del bra info. samt läkare att rådfråga på internet!! Är det så dom vill att vi skall ha det??
Inte klokt vilket samhäller vi lever i!

Gäller att hålla sig frisk och ung...för evigt!
Jomenvisst kära Gila, unga är vi ju i alla fall:-)

Lycka till med avtrycket...avundas dig INTE...krupp är vad jag får bara av att läsa om eländet.

Kramar och tankar många till er båda!

Anonym sa...

Gott att höra att det går framåt med Pelles hand! Ditt tandläkarbesök ger mig däremot rysningar. Skulle varit hos tandhyg idag men sköt på det då jag råkade byta dag med en annan tjej... undermedvetet säkert för att slippa besöket ;) Kram!