onsdag, juni 18, 2008

Dagarnas diverse

15/6 var Pelle och jag på Hobbydagarna på Barkarby flygfält.
En undervattensbil som gick lika bra över som under vattnet.

Tomas Leijons modell av Vickers Vimpy (eller så...)

En DC 3:a, numera stationerad i Vallentuna, med ett förflutet
i Kongo. Pelle berättade en spännande historia om den, men
eftersom den inte är verifierad så får jag inte berätta den...

En av mina, som vanligt, misskötta rabatter... Allt som växer
har frösått sig själv eller har av en händelse råkat övervintra :-)

Och igår och idag har jag varit med Pelle på KS för test för
radiojodbehandling. Han skulle ev. ha fått den idag men det
blev uppskjutet till nästa fredag. Bra - hade han fått den
idag hade han varit radioaktiv en vecka och vi hade inte
kunnat träffa barnbarnen - vilket jag hoppas att vi skall
göra på midsommarafton!

2 kommentarer:

.:Klara:. sa...

Vilken häftig liten bil! En sådan i större upplaga och det skulle bli lättare att ta sig över sundet under midsommarhelgen för folk. Då menar jag till Öland förståss - vilka köer det är in mot Kalmar och sedan låååååångt före bron! Tur att jag kör åt andra hållet när jag ska hem... fast har jag otur så är det köer i morgon bitti när jag ska till jobbet för sista dagen innan semestern... bäst att var ute i god tid!

Kattspyor är en historia för sig - särskilt om det kryper i dem. När vi avmaskat FrasseBus i våras så fick vi sällskap av två enorma spolmaskar, så äckliga sååååååå. Men de levde iaf inte när de kom ut...

Sicken tur att ni kan träffa barnbarnen i helgen som kommer. Ha det bäst! Kramar!

.:Klara:. sa...

Hoppas att allt är väl med er!
Idag har solen äntligen tittat fram efter flera dagars gråmulenhet med blåst. Mina växter i kruka blev bortglömda eftersom jag inte ens stack ut näsan pga det trista vädret. Det har jag botgjort idag och vattnat som en tok... hoppas allt överlever.

Dags att förbereda för västkustveckan... dottern kommer att flytta hem då för att slappa och förhoppningsvis sola och bada i poolen. Hennes sambo har inte semester än på tre veckor så hon tycker att hon lika gärna kan vara här. Balkongliv är inget hon gillar direkt, hon längtar efter hus.

Ha en skön vecka!