lördag, februari 03, 2007

Kvällens katastof

Är man lat så är man....
Skulle ju ha något gott att snaska på ikväll. Men jag iddes bara inte
göra små prydliga smördegsknyten med riven ost och och finskuren rökt
skinka. Så jag kavlade ut den djupfrysta smördegsplattan, skar den
i tre långa delar och proppade i fyllningen. För mycket fyllning såklart!
När det var klart skar jag det i småbiltar - inte vackert, men dock ätbart.
Det här med matlagning är inte min grej.....
Kan inte ens skylla på flaskan i bakgrunden - Famous Grouse - om det
är någon som undrar :-)

4 kommentarer:

Mildamakter sa...

Huvudsaken är att det är gott, det är ju ingen skönhetstävling :o)

Anonym sa...

Huvudsaken är ju att det är gott.
Själv tycker jag också det är knepigt att göra dessa.
Det är väldigt lätt man lägger i för mycket.
När jag gjorde piroger för ett tag sedan gick de också sönder p.g.a för mycket fyllning.
Men annars är det ju väldigt gott.

gila sa...

Några skönheter var det ju inte...
Men gott! Pelle och jag minns fortfarande när jag i början av oss skulle laga fylld frukostkorv med spritsat potatismos.
Vi fick lov att riva ut bilden ur tidningen och sätta upp den vid matbordet så vi visste vad vi åt....
För att inte tala om en Coq au Vin som bestod av enbart trådar - och en bränd bryl'epudding med kolasås - ja jösses! Att vi och ungarna har överlevt min matlagning är ett under :-))

Anonym sa...

Disse høres jo kjempegode ut, kan jeg få oppskrift?